fredag 3 september 2010

Farmor för en dag

Fin i håret brukar hon vara så det ville jag med bli.

Arbete! Läste igenom några manus men det var inget intressant idag.

Hittade en annorlunda potta som jag fick leka med fram till mamma upptäckte att den var över 100 år och från ett land långt långt borta. Då var det plötsligt ingen potta längre.

Hon har ganska många böcker min Farmor. Tog en stund att ta sig igenom.

Gav mig ner i källaren och kollade till skulpturerna inför den kommande utställningen i november.

Kände inspirationen flöda och ville genast sätta igång och börja skapa!

Tog mig en runda i konstutställningen.

Betraktar, granskar, analyserar.... Vackert!

Stora skulpturer....

...och läskiga!!

Nu hade nog Farmor varvat ner och firat fredag med ett glas vin men där satte mamma stopp.

Så det var ju bara att ta tag i träningen, jag lyssnade på afrikansk musik och arbetade med hantlarna.

Hittade en häftig ring som jag först inte visste vad jag skulle göra med men sen förstod jag att det måste ha att göra med den andliga sidan hos Farmor. Så jag testade att lägga mig i den och väntade och se vad som skulle hända...

...och vips så låg jag inlindad i Farmors kimono i sängen och kände mig trött.

Okej mamma, kan vi sluta leka Farmor nu så jag kan få vila en stund?

2 kommentarer:

  1. Sötnos Todd!! Du har blivit så stor!! Och vad långt hår du fått!!

    SvaraRadera
  2. mormor Marie03 september, 2010

    oj, så mycket spännande hos farmor, jag nappade mest på "pappilotten" i håret.
    Ingen dum ide´, jag skall köpa fön till dig då skall vi göra roliga frisyrer, en lek jag tror du gillar, om inte får jag ta fram mina stora kameror, och då kan farmor slänga sig i väggen...(men shyyyyyy inte ett ord till henne om det bara ) längtar tills vi skall leka ::))

    SvaraRadera