onsdag 8 september 2010

Ombytta roller...

Igår var en märklig dag.. Jag vaknade som vanligt på morgonen. Kände mig utvilad vid 6.30 så då var det bara att signalera. Men mamma var redan uppe...!? Varsågod sa hon till pappa och lämnade över mig till en stor varm famn. Inget fel i det. Avnjöt en formidabel frukost. Rån (fullkorn naturligtvis) med leverpastej och fruktgröt. Fjäskade pappa för mig? Vips var mamma plötsligt borta. Pappa sa att han alltid tycker mamma är vacker men denna morgonen var hon extra het.. Undrar vad han menade med det? Senare drog pappa och jag in till stan. På bussen tog pappa upp mig i sitt knä. Det kändes väldigt mysigt att hänga lite, far och son. Jag tryckte min kind mot pappa och gosade som bara jag kan. Märktes att han blev lite rörd.. Nåväl. Vidare till pappas skola. Det var kul i ungefär en halvtimme sedan var det dags för någon att sätta ner foten. Det blev jag som vanligt. Från skolan till sjukan. Har som några av er vet lite rosslig hals. Blev inte mycket klokare av besöket. Hade dessutom inte fått mat så till slut var jag tvungen att sätta ner foten även här. Doktorn rundade snabbt av sin medicinska utläggning och en söt sköterska värmde lite mat till mig. Eftermiddagen löpte på med fika och sen en promenad hem till farmor. Det blev en väldigt mysig dag. Mitt under kvällsgröten stod plötsligt mamma där i köket igen.. Märkligt..

På besök i pappas skola. Jag passade på att tömma papperskorgarna efter att jag hade haft en kort handledning med pappas projektgrupp om min syn på Key Account Management.

Såg en söt tjej i väntrummet på sjukan.

Snabb koll på veckans väder innan det var dags att dra vidare.

1 kommentar:

  1. Hahahaha.... Saknar dig när jag är på jobbet. Och pappan i huset. Nu ser du till att pappa inte får en lugn stund, visa honom allt roligt som vi har hittat på. Det här med att sätta ner foten är bra, gör det högt och tydligt bara. Ha så skoj!!

    SvaraRadera