torsdag 21 mars 2013

PrePåsk

Hej hej! Idag har storebror påskfirande på sitt dagis och in i det sista var det lite osäkert hur dagens outfit skulle se ut. På med prickar och röda kinder, bort med prickar och röda kinder, på med huckle, av med huckle, på med mustach, av med mustach.....piuh! Det slutade med förkläde och hatt. Fint! Hoppas vi ska klä ut oss på mitt dagis också snart. Då vet jag exakt hur jag ska se ut.


Igår föreslog jag och brorsan att vi skulle baka pepparkakor eller lussekatter. "-Det är ju jul igen!" sa min förståndiga bror och pekade ut på vår vita trädgård. Men där gick visst gränsen. Istället blev det pyssel. Plus Plus är det nya legot här hemma, kanske något för påskägget? Men, vad vet jag om påskägg? Inte mer än det storebror har berättat... Att det skuttar omkring en påskhare och lägger ägg och har man tur så hittar man ett! Tjoho vad jag ska leta!!

Förra veckan var det vår i luften... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar