torsdag 14 mars 2013

Puffar vs Müsli

De senaste dagarna har det varit mycket huvudbry hos vissa personer i det här hushållet. Kan inte riktigt förstå hur det kan vara så svårt att ta ett beslut. Jag velar sällan. Jag bara kör! Jag öppnar skafferiet och drar ner puffarna med en gång, jag står väl inte där och väljer mellan puffar och m üsli heller. Eller när jag är på väg nånstans. Inte tusan stannar jag upp och undrar vilken väg jag ska gå. Framåt såklart! Jag bara går! Men nej, här hemma verkar de inte veta vilket håll de ska åt eller om det ska ätas puffar eller inte. Vilket velande!


Men idag. Bara för en liten stund sedan så verkar allt ha fallit på plats. Mamma gick iväg och ringde och kom lättad tillbaka. Nu hörde jag ju inte vad det handlade om men jag tror att hon valde samma som mig, puffar. Tänk att vissa gör valen i livet så svåra när det kan vara så enkelt. Råkar det nu bli müsli trots allt så gör det väl inte så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar