fredag 1 mars 2013

37,3

Inatt var det första gången som jag ensam tassade över från min säng till mammas och pappas. Enligt reaktionen så förstår jag att det är stort. Ja, alltså jag sover i en stor säng nu!! Det har jag ju glömt berätta. Nu trodde ni kanske att jag klättrat ur spjälsängen och tassat över? Ja då hade jag förstått päronens reaktion bättre. Det är så mycket mysigare och lättare att somna om när man delar kudde tycker jag. Däremot så glömde mamma blanda i pulver i vällingen så jag drack en flaska vatten inatt. I N T E nöjd med den. Straffet blev uppstigning 5:25.


Här hemma är det "fukstuga" idag. Pappa går och pustar och stånkar och säger att han känner sig så hängig och frusen. Känn på mig! uppmanar han mamma som lägger handen på pannan och säger att nja.... Brorsan däremot som faktiskt har feber på riktigt är tio gånger piggare än pappa som till slut hittade tempen och fick konstaterat att han hade hela 37,3. Så ni hör ju - killarna ska genast bäddas ner och bli serverade nyponsoppa med glass i.

Själv är jag på stråååålande humör och solen skiner! Jag säger så många ord nu, mitt ordförråd är hänförande vid denna ringa ålder. Det kommer förstås mest ut ljud som "Ba!" och "Bi!" (uttalas högt och bestämt och med ett pekfinger i luften) men jag vet ju precis vad jag menar. Svårare för de här hemma att tolka. Som inatt sa jag ju femhundraelva gånger att jag ville ha välling och inte vatten. Baaaaah! 

Här är en bild från igår när jag hängde med mojjan på PompDeLux-party. Här ser ni även min nya frilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar