torsdag 28 februari 2013

Mat mat mat

God morgon! 
Ibland när jag har bloggtorka kollar jag in vad andra bloggare skriver om. Ofta är det mat. Vad är det med mat egentligen? Allt handlar om att man ska äta hela tiden känns det som. Det började redan vi ankomst. Först var det mjölk. Och blev man inte mätt så fylldes det på med ersättning. Hoppade jag över ett mål blev det oroligt i lägret, har hon fått i sig tillräckligt? Hon blir väl inte uttorkad?

För att inte tala om när det var dags för smakportioner vid sisådär 5 månader. Hela familjen samlades runt bordet och tittade storögt på när jag fick smaka min första puré. Potatis. Hurra! Små skedar med olika puréer skulle introducera mig till matkulturen här hemma och mina grimaser avgjorde om det var hiss eller diss.

Och nu. Stor flicka och äter själv. Vid hämtning på dagis så handlar det ofta om hur mycket jag ätit. Desto mer desto bättre och gladare päron. 

Nu är jag visserligen glad i mat och tar gärna emot när det än erbjuds men jag kan ändå undra över fenomenet. Och det verkar hänga i som sagt när jag läser bloggar.

NAJS

1 kommentar: