fredag 1 februari 2013

En WOW-tävling!!

Det var ändå ganska bra att mojjan var iväg förra helgen för hon har varit så extra glad sedan dess. Dessutom kom hon hem med en riktigt fin tävling åt er! Vi har ju shoppat lite på ByEngberg eftersom både jag och mamma gillar personliga butiker. Personlig för mig innebär att butiken inte är så stor så att jag hinner röja och dra i precis alla plagg medan mamma rusar efter och svettas och ber om ursäkt för att jag gör just det. Personlig för mamma innebär att utbud och sortiment är valt med omsorg och att det finns en själ i butiken. Två exempel på butiker som dessa är just ByEngberg och mammas andra favvis Gemma.

Här står Johanna redo att skicka en fin vinst till någon av er...

Så när mamma var uppe i storstaden passade hon såklart på att titta in hos Johanna på ByEngberg. Och det ska ni vara glada för tycker jag för då kom hon på värsta bra idén - att låta er tävla om ett valfritt plagg från How to Kiss a frog. Eh, har ni sett deras kläder? Ja tack ja tack ja tack på det mesta där. Mamma höll på att bli tokig. Hon kom hem med världens finaste klänning till mig som jag ska ha i sommar. Ska visa er nån gång!

Så här tävlar du:

1. Gå in på ByEngberg och leta upp det plagg från How to Kiss a Frog som du helst skulle vilja vinna.
2. Länka eller skriv namnet på plagget du valt samt storlek i kommentarsfältet.
3. Motivera varför du valt just detta plagg.

Tävlingen avslutas torsdagen den 7 februari kl 20:00. 

!

37 kommentarer:

  1. Vilka supersnygga kläder, skulle kunna tänka mig det mesta, men föll som en fura för den underbara skinnjackan från Maze, dallas svart, storlek M.
    En tuff o väldigt snygg skinnjacka som jag väldigt gärna skulle vilja ha, behöver en ny då den jag äger har flera år på nacken.
    Nu när våren snart är här, så skulle den sitta super på mig ;)

    SvaraRadera
  2. Hej! Åh vad mycket fint det fanns!!! Jag ska vara brudnäbb på ett casual bröllop i sommar. Vi kommer inte att ha samma kläder. Då tror jag att denna klänning skulle passa alldeles utmärkt! http://www.byengberg.com/tjej-2-10-ar/how-to-kiss-a-frog/viktoria-dress-tricolor Jag fyller 4 i april så stl 4 el 5 vore nog bra! Kram Cornelia

    SvaraRadera
  3. halsduk

    blå


    precis en sådan jag letat efter,

    det var massor jag ville ha

    SvaraRadera
  4. Hej! Eftersom denna tävling slutar precis innan jag tänker tala om för mamma och pappa om jag är en pojke eller flicka, så har jag låtit mamma drömma sig bort på Byengbergs hemsida både vad det gäller pojk och flick kläder. Så om jag nu tittar ut som en grabb så skulle mamma gärna vilja klä mig i denna http://www.byengberg.com/baby-kille-0-2-ar/how-to-kiss-a-frog/body-shirt-indigo. Skulle jag ( som mamma tror och känner på sig, hur man nu kan göra det) vara en tjej så skulle hon stolt visa upp mig i denna i sommar http://www.byengberg.com/baby-tjej-0-2-ar/how-to-kiss-a-frog/body-wings-wh-peach.
    Sådär ja då va det bara att hålla tummarna!!
    / Kram Lillen

    SvaraRadera
  5. Så mycket fint!! Jag drömmer om en Sivia dress wht bow i storlek 4. Kram Isabelle

    SvaraRadera
  6. Så mycket fint!! Jag drömmer om en Sivia dress wht bow i storlek 4. Kram Isabelle

    SvaraRadera
  7. Eftersom min lillebror fick en superfin body från How to Kiss a Frog härom dagen så tycker jag inte det är mer än rätt att jag också utökar min garderob med ett snyggt plagg från samma märke. Jag har spanat in Maxima Dress Pwrd/Frill och tänker att jag skulle kunna ha den när lillebror döps i sommar (om mamma och pappa har bestämt sig för namn tills dess...)! Nu för tiden får man ju anstränga sig lite mer för att få uppmärksamhet och den här klänningen skulle ju definitivt ge mig en skjuts åt rätt håll! Storlek 3 tror jag på, eller möjligen 2.
    Puss & kram från Liv

    SvaraRadera
  8. http://www.byengberg.com/baby-tjej-0-2-ar/how-to-kiss-a-frog/estelle-dress-peach Denna vackra i storlek 12 mån skulle jag vilja vinna till min minsta tjej så att hon får ha något fint som inte är ärvt från storasyster.

    SvaraRadera
  9. Åhh vad härligt med en tävlig och med så mycket fint:-)
    Jag tyckte tjejen som du har på bilden ser både söt och cool ut och så skulle jag gärna vilja se ut i sommar :-) så jag drömmer alltså om Kathy Dress Coral Flamingo i storlek 4 Kram från Vera

    SvaraRadera
  10. Hej

    Jag skulle gärna vilja vinna detta plagg i storlek tre månader http://www.byengberg.com/baby-kille-0-2-ar/how-to-kiss-a-frog/leggings-randig

    Då en liten skrutt är på väg och vi inte vet om det är en han eller hon så tycker jag dessa byxor vore perfekta till dem båda. Jätte fina byxor och de ser supersköna ut. Vore kul att få hem första babyplagget till barnet!

    Hälsningar Christine
    christinecarlstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. Den här underbara bodyn med krage skulle jag önska till vår lilla Frej i stl. 9 månader.

    http://www.byengberg.com/baby-kille-0-2-ar/how-to-kiss-a-frog/body-shirt-indigo

    När vår lille Frej ska gå på kalas,
    kommer släktingarnas pussmunnar gå i extas,
    för med denna härliga skjortbodyn på,
    kommer lillfisen allas ögon nå! ♥

    Hälsar
    Petra Christensen
    mejl: gnuttisen@hotmail.com

    SvaraRadera
  12. Åh wow, vilken tävling!
    http://www.byengberg.com/kille-2-14-r/how-to-kiss-a-frog/hoop-ape-blue önskas i strl 5 om turen är på vår sida.

    I snart två års tid har livet ej varit detsamma,
    för snart två år sedan blev jag nämligen mamma.
    Villkorslös kärlek – nu vet jag vad det är,
    likaså vad vakna nätter och ständig oro innebär.
    Jag är lycklig lottad här i livet,
    men på pengar är vi tyvärr ej rika,
    att sonen förtjänar det bästa känns givet,
    för han, liksom alla andra barn – är fullkomligt sagolika!
    Läcker hood från How to Kiss a Frog önskar jag sonen få ge,
    till min älskade, fina gosse gör den storslagen succé!

    kicki_m1@hotmail.com

    SvaraRadera
  13. Hej!

    Jag gillar redan på fb och har nu hittat en blogg jag kommer att följa , din, den är verkligen mysig och busig.

    Om jag vinner vill jag gärna vinna denna till min yngsta dotter, hon är en busig tjej som samtidigt är väldigt flickig, att motivera är inte lätt när man läst de andras fina motivationer men jag vill göra min dotter GLAD räcker inte det.

    Kram
    Charlotta Hellström
    lottahellstrm@yahoo.se

    SvaraRadera
  14. Rose-Marie Svensson05 februari, 2013

    Rose-Marie Svensson rose_marie_svensson@hotmail.com

    Sandy Jumpsuit Blue Cherry B 12 månader
    Den är så himla söt, Edith skulle bli ljuvlig i den
    så nu lever jag på hoppet att den blir Ediths

    SvaraRadera
  15. Jag är hemskt gärna med.
    Idag fyller vår älskade dotter Älva 2 år !! :) Det firar hon med feber & en hosta som nog alla hade sluppit. Hon var så tapper när hon första gången hälsade på doktorn igår. Trots att det togs massor med olika prover i näsa, hals & blodprov. Det kändes och klämdes och hon var så duktig.
    En superfin klänning i födelsedagspresent hade hon nog inte tackat nej till :)
    Vi önskar isåfall denna i stl 3; http://www.byengberg.com/tjej-2-10-ar/how-to-kiss-a-frog/silvia-dress-wht-bow

    Ha en fin dag !
    linaeckerstrom@hotmail.se

    SvaraRadera
  16. Hej,jag är gärna med i denna Toppen tävling :)
    ♥ En Hoodi från How to Kiss a Frog blir mitt självklara val till min kille :)
    ♥ http://www.byengberg.com/kille-2-14-r/how-to-kiss-a-frog/hoop-ape-blue (st 8)
    ♥ Motivering: Har valt denna Hoodi då min kille fullkomligt förälskat sig i Hoodis. Idag skulle vi ta med en extra till förskolan för hans kompis vill också ha en Hoodis. Eftersom min kille snart vuxit ur sina kläder i st 110/116 behöver det fyllas på med nya kläder i st 122/128 och det lär bli en stor utgift på klädkontot i vår kan jag tänka mig... Så nu håller mamman tummarna Såååå.....För jag vet en kille som skulle bli jätte GLAD om han denna Hoodie kunde Få!!!!
    (nillwa@hotmail.com)

    SvaraRadera
  17. Ja men hallå så snygga kläder de har. Svårt att välja, men denna är en klar favorit http://www.byengberg.com/tjej-2-10-ar/how-to-kiss-a-frog/kathy-dress-coral-flamingo. UNDERBAR!
    Strl skulle vara 3 år.
    Motivering: Om min dotter bara skulle ha en klänning i sommar, är denna ultimat. Vacker till vardags och till kalas!

    SvaraRadera
  18. Hej!
    Denna chans vill jag inte missa!!

    Då har ju en mormor också chansen, att få skämma bort
    mitt älskade barnbarn lite extra! Hon fyller snart 3 år
    och det skulle vara så skoj att få överraska, med ett plagg från "How to Kiss a frog"!

    Om lyckan står mig bi, då det detta får bli!!
    http://www.byengberg.com/tjej-2-10-ar/how-to-kiss-a-frog/viktoria-dress-tricolor

    I denna hon skulle bli en prinsessa, som i november på sin morbrors bröllop, som även är hennes gudfar , ska gå på!!

    Håller nu tummar och tår, för allt vad det går!
    Så att hon denna på bröllopet, bära får!!

    Delat & Gillar på FB! (Pia Li)


    Mvh
    Pia Li
    agnetapiali@hotmail.com

    SvaraRadera
  19. Vår storkile gillar verkligen kläder. Han bestämmer själv vad han ska ha på sig, och det brukar bli riktigt snyggt.

    Denna gillar han:
    http://www.byengberg.com/kille-2-14-r/how-to-kiss-a-frog/edward-shirt-stripe-wht
    (storlek 8 år)

    Nu när han har fått småbröder får han ju inte lika ofta nya kläder tyvärr.

    Den skulle han i så fall få använda när vi ska på bröllop i vår, han skulle passa jättebra i den :-)

    Håller alla tummar, jätte, jättehårt :-)

    oberg_lisa@hotmail.com

    SvaraRadera
  20. Silvia Dress Wht Bow i strlk 3år skulle vi bli jätteglad för!!! Varför? Det skulle bli The dress på 3års kalaset!/Petra

    SvaraRadera
  21. Jag heter Matilda jag är nästan 8 månader gammal.
    Det kommer att bli en festlig sommar i år har min mamma berättat; den festligaste ( viktigaste enligt mig)., är min 1 årsdag den 7 juni, sen har vi morbrors 40 års fest och ett bröllop. Jag fattar ju att alla dessa festligheter ställer lite krav på min garderob så mamma skulle bli glad om jag fixade min finklänning själv så behöver hon inte tänka på det-då kan hon koncentrera sig på sin egen outfit istället! Jag skulle bli finast på festerna om jag vann en Estelle dress blue cherry storlek 12 månader! Nu håller jag tummarna, hårt!
    Kram från Matilda

    SvaraRadera
  22. ByEngberg är en jättefin butik och jag är gärna med och tävlar.

    jag har tipsat här

    http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/02/05/valfritt-plagg-72/

    Skulle vilja vinna

    http://www.byengberg.com/baby-kille-0-2-ar/how-to-kiss-a-frog/leggings-randig i stl 6 månader.

    Nu nästa fredag 15/2 kommer vår andra prins till världen och jag skulle vilja vinna dessa fina leggings till honom. Perfekta framåt sensommaren.

    blogg@annakarlsson.se

    SvaraRadera
  23. http://www.byengberg.com/baby-tjej-0-2-ar/how-to-kiss-a-frog/estelle-dress-peach

    Jag drömmer om den här klänningen till en av mina tvillingtjejer i en storlek som passar en ettåring. Då köper jag en till så är näbbklänningarna klara till vårt bröllop som vi ska ha till sommaren. Den är helt fantastisk!

    Nu håller jag tummarna
    Anna Lundahl
    vitlycka@yahoo.se
    vitlycka.blogspot.com

    SvaraRadera
  24. Hej :)
    Då jag själv drömmer om egna barn måste jag passa på att skämma bort min bästa väninnas dotter Olivia. Hon skulle bli fantastiskt söt i denna tvådelade dress : Minne set beige flower storlek 9månader. En outfit som är passande inför kommande vår/sommarsäsong. Att få ge henne denna dress skulle glädja mig otroligt mycket.

    SvaraRadera
  25. Jag är väldigt gärna med och tävlar, och skulle väldigt gärna vilja vinna http://www.byengberg.com/tjej-2-10-ar/how-to-kiss-a-frog/madde-dress-blue i storlek 6 till min dotter. Hon skulle bli så underbart söt i denna, och det vore en ära om hon kunde få bära upp denna fina klänning på min skolavslutning nu i sommar.

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  26. Hannah Larsson06 februari, 2013

    Oj, vilka fina kläder! Tack för chansen! :D

    Jag skulle hemskt gärna vilja vinna den läckra, gula regnjackan:

    http://www.byengberg.com/kvinna/petit-bateau/regnjacka-gul

    Gult är en sån himla grann färg och en regnjacka är precis vad jag behöver!

    1, 2, 3 - klart!

    Håller tummar och tår! (:

    larssonhannah@live.se

    SvaraRadera
  27. Definitivt en wow tävling!!!

    Jag skulle vilja vinna denna http://www.byengberg.com/tjej-2-10-ar/how-to-kiss-a-frog/butterflydress-elena-2-6ar i storlek 3 år. Jätte fin och både jag och dottern älskar fjärilar.

    I sommar ska vi på bröllop och då hade denna varit jätte fin på henne. Hon älskar att gå i klänningar och att se ut som en prinsessa på ett bröllop kommer göra henne överlycklig. På mitt och makens bröllop hade vi fjärilstema, så fjäril och bröllop är en fin kombination tycker jag. Särskilt när största skatten bär denna klänning med tanke på att hon kom till strax efter bröllopet :)

    Hälsningar Christine
    christinecarlstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  28. http://www.byengberg.com/tjej-2-10-ar/how-to-kiss-a-frog/lilian-blouse-violet den här skulle jag vilja vinna i storlek 9. Den skulle nog min dotter bli förtjust i på en gång, hon älskar den där färgen :)

    bloodsband@live.se

    SvaraRadera
  29. Den här fina klänningen i storlek 3 år skulle jag vilja vinna till min dotter som bara vill ha klänningar på sig att ha i sommar.
    http://www.byengberg.com/tjej-2-10-ar/how-to-kiss-a-frog/madde-dress-wht

    Annica L
    annicamarie79@hotmail.com

    SvaraRadera
  30. Denna i storlek 140
    http://www.byengberg.com/tjej-2-10-ar/marmar-copenhagen/leopard-dress-2-10-ar

    Jag vill vinna denna åt sonens farmors styvdotter som tyckte om min leopard mönstrade klänning så mycket när vi var och hälsade på sist. Hon har blivit lite som den lillasyster som jag aldrig fick för mig. Hon sa att när jag växt ur min klänning kan hon få ärva den, men jag tror det är vääldigt lång tid kvar tills hon är i samma storlek som mig så jag tycker att hon kan få en egen ;) och när vi ska ut i sommar kan vi dessutom matcha varandra i dom :)

    Caroliinea@hotmail.com

    SvaraRadera
  31. denna önskar jag vinna till min son Loke; http://www.byengberg.com/kille-2-14-r/how-to-kiss-a-frog/hoop-ape-blue

    loke har knallblå ögon och den hade framhävt hans ögon så otroligt fint!

    SvaraRadera
  32. Åh så rolig tävling! Jag är gärna med och tävlar :)

    Om jag vann hade jag velat ha; http://www.byengberg.com/baby-kille-0-2-ar/how-to-kiss-a-frog/body-shirt-indigo

    Storlek 6 m

    Familjen ska på 50 års kalas om några veckor, denna finfina body skulle sitta som en smäck på Milo :) Stilig skulle han minsann bli :) Så vi håller verkligen tummarna!

    Har tipsat i min blogg: http://kiwigiirl.blogg.se/2013/february/tavling-valfritt-plagg.html

    SvaraRadera
  33. Jag har flyttat till Sydafrika med min familj! ;-)

    Jag saknar Johanna så otroligt mycket, jag saknar hennes affär och jag saknar kläderna man kan köpa där!

    Jag skulle bli fantastiskt glad om jag vann en "Madde dress Blue" (stl 3 år) till min yngsta dotter Victoria.

    Tack, tack! /Helena

    SvaraRadera
  34. Jag är jättegärna med!

    Den här klänningen http://www.byengberg.com/baby-tjej-0-2-ar/how-to-kiss-a-frog/estelle-dress-blue-cherry i storlek 2 år skulle vara en perfekt klänning till Lillan när hennes kusin samt hennes morbror tar studenten i början på sommaren, och när hon fyller 2 år på Midsommardagen! Men den är ju så otroligt fin att den kommer nog användas flitigt under hela sommaren sen ;)

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  35. Åh vad fina saker! Jag skulle gärna vilja ha en http://www.byengberg.com/baby-kille-0-2-ar/joha/body-blue-harle till min lilla knodd i magen. Älskar harlekin-mönster passionerat!!!
    Om jag vinner så ska jag hurra både i min blogg och i verkligheten :)

    SvaraRadera
  36. Hej!
    Den finfina jumpsuiten "Sandy jumpsuit Blue cherry b" skulle jag vilja vinna till min dotter som fyller 1år i juli. En perfekt födelsedagspresent helt enkelt!

    SvaraRadera
  37. Tyvärr hittade jag inga produkter på hemsidan av "how to kiss a frog". Men jag skulle jättegärna vilja vinna "Skinnjacka dallas svart". http://www.byengberg.com/kvinna/maze/skinnjacka-dallas-svart

    Den är verkligen en perfekt basskinnjacka med underbara detajer. Älskar de quiltade axlarna! Själv har jag aldrig ägt en äkta skinnjacka, så det skulle vara så skönt att hänga undan jeansjackan i vår och köra fullt ut på det rockiga sättet!

    KRAM Julia (julia-v-dif@hotmail.com)

    SvaraRadera