onsdag 6 februari 2013

Det var nära.

Ja om ni frågar mig tycker jag det verkar helknasigt men min bror som är ca 3,5 vill börja ta med sig delar av dagiset hem. Och då snackar jag inte inredningen utan de andra barnen som går där. Varför skulle man vilja göra det? När jag kommer hem vill jag ju bara leka med min storebror! Det är ju honom jag längtat efter hela dagen (vi går på olika dagis). Men nu är det det enda han pratar om, vem han ska leka med efter dagis...

Men han är lite blyg och vill helst att kompisarna följer med honom hem. Men idag körde det ihop sig lite. För kompisen var också blyg och ville hellre att brorsan skulle följa med honom hem. Och så höll de på så där till de till slut grät båda två för att de så gärna ville leka men inte riktigt vågade följa med varandra hem. Puh! Det var nära ögat men jag fick hem min bror till slut så vi kunde leka bara vi två! Hoppas han slutar upp med det där tramseriet snart. Mina föräldrar tar sällan med sig arbetskamraterna hem efter jobbet, så jag antar att det är en 3,5-års fas som snart går över.


Förresten så har jag lärt mig att fejkgråta. Det ser ut (och låter) väldigt äkta. 

Men sekunden senare ser jag ut så här. De går tyvärr inte på det här hemma ;)

2 kommentarer:

  1. Synd att de inte går på fejket! ;)
    Måste återigen säga hur mycket jag gilar denna blogg =)JÄTTEMYCKET!

    SvaraRadera