torsdag 31 januari 2013

Mamma?

Ibland undrar jag vad mamma gör när hon inte är med oss. Som i helgen när hon var i Stockholm och hälsade på sina kompisar. Vad gör hon då? Och hur kul kan det vara när vi inte är med? Snokade lite i hennes mobil nu när jag kan manövrera den helt på egen hand (jag kan t ex busringa till hennes kollegor kl 7 på morgonen och sms:a moster kl 4). Hittade lite intressanta bilder. Det är alltså det här morsan föredrar att göra när hon får egentid en helg...

Badar badbalja utan ankor och med gurka på ögonen?!

Ute på stan efter kl 19?!

Shoppar till sig själv?!

Sover alldeles för länge och äter långfrukost utan puffar?!

Dricker bubbelvatten för vuxna med Gudmor Emma?!

Läser en bok?!

Vet inte hur jag ska tolka detta. Känner inte alls igen henne, är det verkligen mammas mobil. Så olikt henne allting. Har aldrig sett henne läsa, hon badar aldrig i vår badbalja, sover inte längre än oss om morgonen, dricker helst morotsjuice och går sällan ut efter att vi har somnat. Vem är hon egentligen?

Och nu - när hon har kommit hem... Ja då har hon gått och fått storhetsvansinne och dillar om att i Stockholm ser man ut si och så och hej å hå och ditt och datt och..... Mamma, hur är det fatt? Jag hade iofs önskat mig ett par nya leotajts men jag fick även en leomorsa på köpet.

Hottat upp oss i likadan outfit.
 Leggings ByEngberg  Päslväst Sofie Schnoor 

3 kommentarer:

  1. Ooooh så fina!!

    Ebba

    SvaraRadera
  2. Vilka fina outfits ni har! Och, tala inte om för din mamma hur man låser telefonen... Du kan hitta mycket spännande där!

    Ha en trevlig helg!

    Lotta Lux

    SvaraRadera
  3. Åhh sötis och snygging!! Jag håller helt med dig- väldigt fina butiker även om jag mest följer frenetiskt via instagram :-) Vera har också fått leotajts men jag vågade inte köpa till mig själv... får kanske bli nästa inköp ;-)
    KRAM
    Jenny

    SvaraRadera