fredag 11 januari 2013

En ny vardag

Det har ju varit lite fuffens här hemma som jag nämnde. Tydligt att något varit på G men omöjligt att säga vad. Men i början på veckan fick jag veta! Det var dags att börja jobba - aaah spännande! Jag på mitt och mamma på sitt. Men till en början var det lite tvivel vem som skulle var.

Uh, är det här verkligen inskolningsmaterial till förskolan? Böcker där de tycks ha glömt bilderna, alldeles för mycket text och en helt annan version av Toca Boca än vad jag är van vid. Jag tycks ha hamnat i airbusgruppen. Intressant när storebrors grupp heter ekorrarna?! 

Det här med uniform på förskolan måste också vara nytt. Jag som alltid trott att skorna skulle vara 1,5 cm större än foten, inte 15 cm större...

Nej vad är det här. Jag säger upp mig!

Efter byte med morsan kändes det mycket bättre. Jag hör bättre hemma här!

Rätt soft. Lite mer fart nästa vecka hoppas jag. Men det kan nog bli bra det här! 
Synd bara att vi tycks ha blivit anställda vid olika arbetsplatser jag och brorsan.


Så det här är vad vi har sysslat med i veckan. Spännande! Allt är ju så nytt än men det känns riktigt bra. Men det tar på krafterna... Vet inte vem av oss som har det tuffaste jobbet, vi är helt slut om kvällarna både jag och morsan. Hon kanske har det liiite tuffare för hon ska fortsätta jobba även i helgen. Men det tänker banne mig inte jag göra. Nån måtta får det vara.

TREVLIG HELG!

7 kommentarer:

  1. Lycka till med dagis och jobb!

    Trist att ni inte fått dagisplats på samma ställe men hoppas det löser sig inom kort!

    Ebba

    SvaraRadera
  2. Åh vad spännande! =) Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Anni , du är ju för skön

    SvaraRadera
  4. Jag har ett tips till dig Anni: Låtsas spela ledsen när de lämnar dig på förskolan på morgonen. Då blir de (framförallt mamma) väldigt oroliga och låter dig få lite allt möjligt. Jag har tex gått till förskolan i en alldeles för fin klänning (enligt mamma) men eftersom jag brukade vara så otröstlig när jag lämnades så gjorde mamma en deal med mig; Ok du får ha finklänningen om du lovar att vara glad när vi vinkar i fönstret! Ha, trodde hon ja! Nu trivs jag dock så himla bra på mitt Smultron så det är svårt att dölja det när jag studsar iväg på morgonen... Jag är ju ungefär lika världsvan som din bror, men jag ser det lite som min plikt att ge dig en tjejversion av hur man ska göra eller tänka. /Cornelia

    SvaraRadera
  5. bästa bloggen

    SvaraRadera
  6. Hur söt får man vara!

    SvaraRadera