tisdag 1 januari 2013

ÅRSKRÖNIKA 2012

JANUARI
Vi börjar bli ett, jag och min bror.
Vi gick/åkte på den kallaste promenaden i mannaminne där storebror bjöd på skrikfest deluxe vid vindskjulet, modellkarriären inleds hos Carena baby, familjen förundras över mina blå ögon som fortfarande är, och troligtvis förblir, blå, jag växer och upptäcker att det finns roligare saker att stirra på än upp i ett tak.

FEBRUARI

Våren kom tidigt.
Jag och Adam är på vårt första bloggevent, Todd busar med gamlingarna på ålderdomshemmet och börjar säga att han älskar saker, vi äter lunch utomhus, mitt fotavtryck förevigas, Todd kan räkna till 10 och jag växer så det knakar.

MARS

Jag och Adam testar bodypump.
Leopardtajtsen är här för att stanna, vi går på teater och ser Max, fastnar i en hiss, hittar foppatoffeln i krukform, jag påminner om min bror och upptäcker världen lite mer för varje dag. 

APRIL
Vattenkoppor x 2 i familjen och jag hålls isolerad på sjukhuset.
Todd får sin första på-munnen-puss av Isabelle, Ma&Pa skickar ut save-the-date, jag lär mig sitta, Todd tar med mig på min första konstutställning på Ystad Saltsjöbad och påskharen var på återbesök. 

MAJ

Sommaren är här.
Jag tar prinsessan Estelles dop på största allvar, Todd extraknäcker på posten, jag är på mitt första bröllop och Todd på sitt första cirkusbesök. Mamma tjuvar attiraljer till bröllopet som upptar mer och mer av hennes tid, vi hälsar på i Mofas & Annas nya lägenhet, gör ett besök på stekheta tropikhuset och Todd introduceras till lördagsgodis.

JUNI
Mamma blev kidnappad.
Det var även månaden det skars sig med prällen, vi fick finbesök från USA, firade världens mysigaste midsommar i Fjällbacka, Mamma shoppar för hela slanten och byter ut sina gravidkläder mot hot stuff. Och det största av allt såklart - vi fick en kusin.

JULI

Todd trillade ur vagnen, fick tre lösa tänder och en herrans massa tatueringar.
Pappa blev kidnappad, efterlängtat utettak kom på plats men på fel hus enligt min bror, jag börjar krypa, vi är på bröllopsbrunch, Todd börjar kissa utomhus och jag längtar till jag också får testa ponnyridning och funballz på Falsterbo Horse Show.

AUGUSTI

En stor dag för B&B.
Julia-barnflicka-Jyjing (som Todd kallar henne) tog hand om oss när Ma&Pa var uppslukade av annat, Todd fortsatte charma gammelfarmor Gun och hennes polare på hemmet, jag provade på livet som viking och Todd åkte alla karuseller x 100 på Tivoli i Köpenhamn.

SEPTEMBER

Jag tar mina första steg.
Renovering av lekstugan påbörjas och arbetet med att hålla koll på luriga byggarbetare, Todd fick en cykel och jag började blogga.

OKTOBER

Vi fastnar i diket. Något som satte djupa spår i min storebror.
Utöver diket så fyllde jag 1 år, mamma bakade den i särklass mest osmakliga tårtan, Todd lämnade nappen till ekorrarna till pappas förfäran och mammas förtjusning, vi upptäckte kärleken till Tekniska Museet och firade Axel & Veras 2-års dag.

NOVEMBER

Storebror gör ett studiebesök och upptäcker hur spännande pappas jobb är.
Han fyller även 3 år och kommer in i den berömda trotsen som får mamma att läsa böcker om just detta till förbannelse medan hon missbrukar kusmi spicy chocolate tea. Jag blir kompis med Cilla, Ma&Pa går på filmpremiär i storstaden och jag gör en tantutredning.

DECEMBER
Vintern kom! 
Snö, pulka, julgran, tomten, pepparkakor och adventskalender!
Men det bästa av allt.... Vi ska få en kusin till.

5 kommentarer:

  1. Bra sammanfattning! Tänk så mycket som händer på ett år. Gott nytt år på Er! Kram Agnes i Hököpinge

    SvaraRadera
  2. såååååååå underbart skrivet,
    älskar denna bloggen

    SvaraRadera
  3. Åh vilken fin årskrönika-vad mycket underbart och kul du fick vara med om sötaste A och tänk att jag dessutom fick dela lite av det också! Speciellt slutet är ju jag extra glad över, för nu förstår du kommer jag gå från "Tant Johanna" till "Plastmorster Johanna" (= morsa & moster i ett) och det är jag såååå glad för! Många kramar och lyckönskningar för det nya året till hela familjen <3 Stor Kram PM Johanna

    SvaraRadera
  4. Hej! Fick höra den glada nyheten av din mormor idag!! Dvs att ny kusin är på väg!!! Sååå kul!! Kram Lisa S

    SvaraRadera
  5. Min favorit är lätt oktober och inlägget om när ni körde fast och pappa får springa efter ballongen. Jag skrattar fortfarande åt det! Kram

    SvaraRadera