torsdag 3 januari 2013

Bilprovningen

Jag fick hänga med och besiktiga bilen häromdagen. Det var egentligen inte så märkvärdigt men jag kan ju visa för er som inte varit med om det nån gång.

Med serviceboken i högsta hugg dånade jag in i entrén och anmälde mig.

Snackade lite med Meckar Micke och visade det viktigaste; var jag sitter, spegeln som jag brukar spegla mig i, spelade spår nummer 17 som är den svängigaste på Barnkammarskivan och bjöd på en gammal majskrok jag hittade fastklistrad på säkerhetsbältet. Han verkade måttligt intresserad och hänvisade mig till en stol lite längre bort.

Jaha.... Slog mig ner, besviken att jag inte fick vara med. Men höll stenhård koll från min plats.

Sist, när vi bytte till vinterdäck, så satt jag kvar i bilen när den hissades upp såhär. Men så kul skulle man visst inte få ha i dag. (Oppps det visste nog inte mamma om förresten...hade ju lovat pappa att inte berätta..)

Tog en kopp kaffe medan jag väntade. Tycker du borde utöka urvalet, blåbärssoppa eller nyponsoppa tack!

Men vad händer här nu? Man kan visst inte lämna Meckarn en sekund!

Hallå..?? Vad gör du?

HAN SNODDE BILEN!! KOM TILLBAKA!

7 kommentarer:

  1. Jag hoppas ni fick tillbaka bilen! /Cornelia

    SvaraRadera
  2. Ni är för härliga:-) Tänk att tom en bilbesiktning kan bli så trevlig. Hoppas att bilen blev godkänd. Kör försiktigt!

    SvaraRadera
  3. Nu vet jag preeeeeeecis vad jag har att vänta den dagen jag köper bil.

    SvaraRadera
  4. Underbart, så jävla kul:)

    SvaraRadera
  5. Haha du får det verkligen att verka kul att besiktiga bilen! Heja er, tack för underhållande blogg.

    SvaraRadera
  6. Den här bloggen ska jag börja följa du skriver ju kul.

    SvaraRadera
  7. Haha, hoppas alla har lika kul på bilprovningen som ni :)

    SvaraRadera