onsdag 23 januari 2013

Födelsedagsfirande

Igår fyllde Mojjan år. Först trodde jag att det var min födelsedag när pappa och storebror väckte mig med sång och paket men sen såg jag att mamma låg bredvid och sken som en sol så det var klart att det var hennes dag. Det var ju kul men inte lika kul som om det vore min dag förstås. Storebror slet upp paket och yrade om tårta. Själv ville jag mest ha välling och det fick jag.

Kalaskjol och lära-gå-kjol i ett. Den här kjolen är utmärkt för er som är på G att lära er stå/gå, den håller liksom en uppe. Testa! Mycket fiffigt. 

Det blev nog inte riktigt som pappa hade tänkt men jag tror att det blev bra ändå för mamma verkade väldans nöjd med sin dag! Både pappa och storebror kände sig nämligen hängiga så de låg nerbäddade hela dagen och pappa tyckte lite synd om mamma så han skickade iväg henne på dagspa till Victoria Park SPA. OH MY! Hon kom hem som en ny människa. Så har ni trötta päron kan jag varmt rekommendera ett besök där eller om ni har något liknande där ni bor. "Solhimmel is da shit" citerar jag min yo-yeah-coola-morsa (?).

Det ser jättefint och roligt ut! Bara ett litet minus.... Var är vattenrutschbanan?!

Avslutade kvällen med middag hos Momo&Mofa med alla mostrarna med pojkvänner. Till helgen firar mamma vidare med sina kompisar i Stockholm som hon inte sett på eeeevigheter. Så nu skuttar hon omkring här hemma och förbereder, tvättar, provar kläder, packar, sjunger och dansar. Hon har nog saknat sina bästisar.


Oh ja visst ja - jag måste ju berätta att jag fick ett mail från Hilde som vann den fina tavlan från PickyPic i adventskalendern. Har ni sett så fint den passar! Hilde valde bilden "Familjen Älg" eftersom hon har rötter i Norge och tavlan ska hänga i barnrummet som är i full gång med att inredas inför bebbens ankomst i vår. Det ser ut att bli väldigt mysigt och jag tror att den lille/a kommer få världens finaste rum. Tack Hilde för att du delade :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar