söndag 6 januari 2013

Nattskräck

Jag säger bara det.
Det räcker så.

4 kommentarer:

  1. Behöver inte säga mer!!! Vår lilla Yrla blev uppmärksammad bla här om sin nattskräck för några år sedan...
    http://hd.se/familjeliv/2010/05/01/nattskrack-varre-an-mardrommar-for/

    Hoppas ni kommer ur denna onda cirkel snabbt.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maria!
      TACK för att du delade - känner igen mycket av det jag läser. Kanske en metod vi ska testa! Brist på sömn gör en tokig...
      Önskar er en fin helg!
      Kram Erika

      Radera
  2. Hej!
    Jag hittade hit av en ren slump och skrattade gott åt både historien om Momos försvunna sko på dagis och mannen i gästrummet.
    När jag läser detta om nattskräck måste jag berätta att min nu 5-åriga son led av detta mellan ca 2 - 4 års ålder. Jag förstår fullt ut hur du känner dig. Min son vaknade vid halv elva tiden varje kväll och skrek fruktansvärt. Eftersom han alltid hade ögonen öppna var det svårt att förstå att han faktiskt sov. Ett tag trodde jag på allvar att vårt hus var fullt med spöken och att det bara var han som såg det. Allt vi kunde göra var att sitta med honom och se till att han inte skadade sig. Det händer fortfarande lite då och då men inte alls i samma skala och det är jag otroligt glad för. Det gick så långt att jag var tvungen att ta kontakt med en barnpsykolog för att få prata av mig och få råd. Metoden ni pratar om har jag också läst om och har bara hört positiva saker om. Vi provade aldrig det själva och jag vet faktiskt inte för nu i efterhand känns det som en alldeles utmärkt sak att prova utan för stora medel.
    Lycka till och jag hoppas att ni får sova :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Emmaski!

      Tack för att du delade! Jag har tänkt EXAKT samma sak - ser hon något i rummet som jag inte ser? Ibland känns det som blicken är fäst på något men där är ju inget... Som tur är känns det som det börjar gå över här hemma men jag kan tänka mig hur det måste kännas när det sker natt efter natt under lång tid..... Oh! Så skönt att ni fått bukt med det.

      Ha en fin dag :) Hälsningar Erika

      Radera