söndag 12 maj 2013

Babyshower!

Eftersom jag själv inte var på plats igår när det var Babyshower för Moster A så har jag fått information från en säker källa som var på plats. Jag vet egentligen inte riktigt varför man har en babyshower eller vad det betyder men det verkar ju glatt, festligt och framför allt GOTT.

Vid lunch så vällde det in damer i alla åldrar som kramades, pratade, skrattade, skojade, fixade... Det var lite rörigt och stimmigt, inga problem alls att smygäta något från buffén som stod uppdukad enligt min källa.

Utanför grinden kom Moster A med en scarfs runt ögonen. Osäkert om de råkat sätta halsduken för högt upp eller om det var meningen. Även här var det fri tillgång till den smarriga buffén, ingen som hade tid att kontrollera om ett litet finger grävde i tårtan.

Tadaaaam - SURPRISE!! - skrek alla på en gång och Moster A fick en chock. Källan trodde att det var nu det där vattnet som tydligen kan GÅ skulle ta sina första steg men det var visst fel. Men glad blev hon.

Sen blev hon tyvärr jätteledsen. Lite oklart varför men det var ju inte lite synd såklart. Alla andra verkade dock inte påverkas av det utan behöll sitt glada humör. Sympatiska vänner....

Långt kramkalas, alla skulle kramas och känna och fråga och gratta. Här har vi både stora A och lilla a.

Ja, här ser jag ju definitivt att jag har missat något....

Lördagsgodisbuffé var eeeeenorm. Mitt på bordet stod en tårta av blöjor som storebror konstaterade att man inte kunde äta.

Alla hade hjälpt till att baka och ja, det blev över så jag fick smaka och ja det var ruskigt gott...

Sen lekte de en jättesvår lek. Alla hade tagit med sig en bild på när de var små så fick Moster A gissa vem som var vem. Piuh, det var visst inte så lätt men hur svårt kan det va? Förändras man verkligen så mycket? Kommer jag inte alltid se ut ungefär så här?!

Alla gästerna fyllde i den här boken till vår blivande lilla kusin med råd och tips om livet. Hoppas de sparat en sida åt mig! Alla bilder när kompisarna var små sattes in i boken. 



Tja, sen satt de här och åt och pratade och åt och skrattade och åt och skojade.

Sen var det visst tipsrunda och prisutdelning och lite sånt och här öppnar Moster A sina fina paket som hon fick.

Va? Var Momo också där?!

Brorsan drar väl en rövare eller nåt.

Glada kompisar som kommit från hela världen; Paris, Stockholm, Milano, London... Storebror fick användning för sina engelska kunskaper och räknade till 5 upprepade gånger.

Ja och här är ju Moster J, Mutt och Moster A:s BFF som var de som drog igång hela grejen som blev så lyckad tack vare att alla var delaktiga och hjälpsamma med bak och fix. Det är alltså dessa ni ska anlita om ni vill ha hjälp att ställa till kalas!

Och Tittut här är ju jag! Ni ska inte tro att jag inte hade det minst lika bra även om jag inte var med. Jag hade grymt kul med Famo, här på en av många lekplatser som vi besökta. Mysigt att få lite egentid med Famo, så sällan jag har det. 

1 kommentar:

  1. Tusen tack för världens bästa baby shower! Jag har den bästa familjen och bästa vännerna! En fin dag att minnas!! LOVE Moster A

    SvaraRadera