måndag 20 maj 2013

Bullerbyn

Nu är vi hemma igen! Det var en innehållsrik och skojig helg, det måste jag säga. Mycket första-gången-moments i mitt liv. Jag har t ex aldrig flugit flygplan så bara en sån sak var ju riiiiktigt spännande. Har förresten förevigat min upplevelse på bild som ni kan se.

Ja men ni ser hur spännande jag tyckte det var. 

Väl framme så började vi med att inviga poolen. Vad annars? Bilderna kan jag dessvärre inte visa för de är censurerade men det var en häftig sak med tak och fontän från Jysk som för övrigt har åkt upp till en top-tio-plats.

En hit! Bilden är hämtad från Jysk.

Vi har gått långa promenader, fikat på världens härligaste fik, jagat varandra, imponerats över kusinens framsteg med gåvagnen, kollat halva Eurovision innan vi somnade från alltihop, grillat, tagit sovmorgon, sett de största träden i världen, gått förbi lilla A:s framtida dagis och bara umgåtts och mått bra! Och ätit en herrans massa mat... Precis i början var kusinen lite rädd för mig, har ni hört va? Som om jag skulle vara det minsta farlig. Men sen insåg hon ju hur ofarlig jag är och vi kunde leka tillsammans. 


Jag hade packat i min hästväska som jag brukar när jag ska på utflykt. Alicia har köpt den åt mig men hon verkade ha ångrat sig nåt vansinnigt för hon ville gärna ha tillbaks den. Men så kan man ju inte göra. Jag har hört nån gång att man ska ge bort saker man själv vill ha och det måste Alicia också ha hört eftersom hon tog det på orden. Men man kan faktiskt inte ta tillbaka det, ånej.

I min hästväska. Helt otroligt vad den rymmer saker den där lilla väskan.

Ja här ser ni när jag sitter på bussen med min lilla packning.


Nu är vi hemma igen och idag har jag varit på dagis och berättat för alla mina kompisar om helgen. Sen har jag letat efter O på gården men han tycks inte ha börjat än. Min polare från mitt gamla dagis som ni kanske minns. Jaja.

Ha en fin måndag! 
Var rädd om er.

1 kommentar:

  1. Sötaste A, om det är mig du letar efter så börjar jag först efter sommarlovet, i mitten av augusti någon gång. Ska bli så kul! Men innan dess ses vi säkert på Märtas, vi bor precis i närheten så vi har hängt där en del sedan de öppnade. Jag tycker att vi ska gå dit varje dag efter dagis men mamma är tyvärr inte helt med på det. Stor kram // Oscar

    SvaraRadera