onsdag 27 oktober 2010

Skötbord bortskänkes

Nu är jag för stor för skötbord! Det har jag själv bestämt. Kommer inte på fråga att det passerar min tröskel, det får mig att känna mig som en bebis. Jag fyller faktiskt snart 1 år! Men eftersom det är ett mysigt skötbord med många fina minnen, jag älskade att ligga där när jag var liten, så hoppas jag att någon annan liten bebis har glädje av det.

Det här, egentligen hela vanliga och lite tråkiga skötbordet från IKEA, har en minst sagt händelserik historia. Mamma och pappa köpte det för 500 spänn på blocket. När pappa bar upp det i trappan råkade han krossa en ruta som fick specialbeställas och som gick loss på 1500 spänn. Mamma tyckte det såg för tråkigt ut så hon pyntade det med en tapet från Pip Studio som hon betalade nästan lika mycket för som hela skötbordet kostade. Så man kan säga att detta numera är ett ganska exklusivt skötbord. Och nu kan det bli ditt för inga pengar alls. Först till kvarn....

Lösa saker och ljusslinga ingår ej men inspireras gärna för det gjorde
det riktigt mysigt att ligga där kan jag tala om.

3 kommentarer:

  1. Nu är dagens blogg vinnare utsedd,kika in och se om det vart Du!

    Karen

    SvaraRadera
  2. Det är det finaste skötbord jag vet! Lyllo den som får det säger jag bara. Hade med glädje ansökt om inte det var så att Herman också börjar bli stor så jag kliver åt sidan och hoppas att nån bra får det!

    SvaraRadera
  3. Vilket fint, ser jättemysigt ut. Jag har mailat dig och hoppas att det finns kvar!

    SvaraRadera