måndag 18 oktober 2010

Tandläkarbesök

Så var man gammal nog att bli kallad till tandläkaren. Besöket gick smärtfritt och odramatiskt. Alla verkade må bra utom mamma. Hon sa att varken jag, eller hon, smååt. För det får man tydligen inte. Och att majskrokar innehåller socker var ingen upplysning som mamma la särskilt stor vikt vid för det äter jag visst aldrig ändå. Mamma måste varit jätteförvirrad, jag åt minst 10 krokar i bilen på väg dit. Och napp, som hon sa att jag bara har när jag sover, är mer en regel än undantag att jag har i munnen. Men annars gick det bra. Det var inte farligt alls. Nu dröjer det ett år till nästa gång!

I väntrummet var det lite tryckt stämning. De andra som satt där verkade lite nervösa. Jag höll på o svimma när jag kollade i prislistan, tjohooo. Tur man bara har 6 tänder. Små sådana.

Hm, är det här en kuggfråga?

Okej, ska vi sätta igång med undersökningen? Jag borstar varje morgon och kväll, lovar.

Om du gör så igen så biter jag dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar