lördag 17 november 2012

TACK

Anni har fått kräksjukan så det är lika bra att jag gästbloggar lite här (jag = Todd = grundaren av iTodd). Så kan jag passa på att berätta om en oerhört viktig dag som ägde rum häromdagen. Min födelsedag. 3 år fyllde jag. Trodde länge det var 5 men det var visst 3.

Vaknade först som vanligt. De är ju sömntutor hela bunten här hemma. Väckte familjen och undrade var mina omtalade paket var. Blev typ tvingad att stanna kvar på ovanvåningen fastän jag bara ville ner. Av någon anledning så var det väldigt viktigt att de skulle kånka upp en hel bricka med paket, ljus, frukost och sånt där. Lite onödigt men whatever, bara jag fick öppna paket.


Det var fina saker men fokus var ändå på själva öppnandet. Ja, ni får tycka vad ni vill men så är det i min ålder. Jag blir glad för allt, det blir jag, men jag sticker inte under stolen med att jag älskar att öppna paket.

Bästa Moster A kom med frukostbullar från Annas och ännu fler paket. Hela huset var pimpat med ballonger och vimplar och födelsedagståget som man inte får leka med var tänt. Det var en mysig morgon och jag la 3-års trotset på hyllan denna dag. Men det har jag plockat fram igen nu :)

Så begav vi oss till Tekniska Museet och mötte upp med min söta BB-kompis Noomi så att vi kunde fira våra födelsedagar lite ihop. Vi lekte, fikade, firade och busade. Det är så roligt där! Och så kom min fina Farmor dit.

När vi kom hem väntade tårtkalas. Isabelle och Vilja kom, utökade inte gästlistan detta året utan tycker vi är ett lagom team. Det har ju ploppat ut några småsyskon som fick vara med så ljudnivån var lagom hög ändå. När jag såg tårtan tappade jag lite fattningen. Får jag klappa den? var det första jag sa och strök min lilla hand på den. Sen roffade jag snabbt som attan åt mig det finaste jag sett - en ätbar Blixten. Men app app app den skulle pryda tårtan så den fick jag snällt sätta tillbaka, åtminstone en liten stund. Efter sång och hurra blåste jag ut de tre ljusen. Gick bättre än sist men jag får inte riktigt till blåset, blåser liksom genom tänderna och nedåt. Det är inte helt lätt det där. Men jag blåste ut dem och fick önska mig något.

Den fina och goda tårtan hade mamma...inte bakat denna gången utan den har Ida gjort på Bara fika.



Ja, sen gick det i ett. Vi walkie-talkade genom Spidermans huvud, fiskade i skogen, dansade och pausade till Sean-den-förste-Banan, åt tårta och ännu mer tårta, drack päronjuice, hoppade i soffan, åt godis, lekte med alla nya leksaker, skypade med Gudmor Emma och gjorde sånt som man gör när man fyller år och har kalas.


Så avslutade vi med middag, fast det orkade jag inte. Momo & Mofa kom förbi och firade och sen lekte jag sista stunden med Vilja innan det var dags att avrunda. Det gjorde jag med att spela motorcykelspelet på iPaden med pappa. När vi skulle gå upp och läsa saga somnade jag innan pappa börjat läsa.

TACK för alla fina hälsningar och paket! Mina barndomsgrannar skickade paket och Gudfar C skickade ända från Hong Kong och många ringde och grattade. Jag blev jätteglad för precis allt!! TACK!

2 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott Todd! :)

    SvaraRadera
  2. Det ser ut som du haft ett riktigt bra kalas Todd, grattis i efterskott!

    ..och psst! Du har fått ett litet blog award ;)

    SvaraRadera