lördag 18 juni 2011

Första tjejen som sover över

Ja, det är inte bara första tjejen som sover över utan min första nattgäst överhuvudtaget. Men Isabelle behöver inte oroa sig för det var bara min gamla polare Vilja, vi är ju i stort sett som syskon.

Vi bestämde att hon skulle sova över förra helgen när vi lekte. Först visste vi inte om vi skulle vara hos henne eller hos mig men till slut blev det hos mig. Vi hade stora planer på att vara uppe hela natten men det gick sådär. Jag kunde inte låta bli att somna vid 21-tiden men Vilja var duktig och klarade av att hålla sig vaken ändå till 23! Men så är hon ju också ett år äldre.... Hur som helst, här följer en liten bildkavalkad av kvällen.

Jag bjöd på spagetti och köttfärssås såklart, en klassiker som alltid går hem.

Vilja är lite mer pedant än mig, hon tyckte att vi skulle dammsuga upp resterna under våra (eh...min) stol med en gång. Lite onödigt tyckte jag men visst okej.

Vi byggde en mysig koja där bara barn fick plats.

Fredagsmys i soffan med MakkaPakka....

....och vars en skål med 2 mariekex och 19 russin.

Här är hon lite väl ambitiös igen, borstar varenda tand i en kvart.....! Lite överdrivet. Jag är ganska så mycket snabbare. Tar typ varannan tand, det räcker gott.

Vällingdax i sängen och väntan på bokläsning!

Här har jag sovit i 2 h redan men Vilja har precis knoppat in. Så här sov vi hela natten!

Kl 5:45 började jag morgonen. Lät Vilja sova lite längre och när hon äntligen vaknade drog jag med henne till hamnen och visade traktorn som brukar parkera där.

Hur kul det än är att ha nattgäster så tar det på krafterna att leka oavbrutet. Jag sov i 3 h efter att min kompis åkt hem. Nu har jag hämtat ny energi och ska fråga om hon vill sova över snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar