tisdag 21 juni 2011

KALAJS

Min kompis Abbe fyllde 2 år häromdagen och bjöd till maskeradkalas. Han är bra på det där med fest, det blir alltid mycket folk, bakelsebuffé och härligt stimmigt som det ska vara när det är fest.

Det var roligt att träffa Abbe efter så lång tid och alla andra gamla kompisar som var på plats. Ni som hängt med ett tag minns kanske mina första kompisar från det här inlägget. Visst har de förändrats? De ser ju pyttesmå ut allihop!

Efter hand som jag levt har jag lärt känna fler fina människor, så mitt kompisgäng har vuxit och en del träffar jag tyvärr inte lika ofta längre. Men det som är så härligt med gamla kompisar är att man kan vara ifrån varandra så länge och ändå vara så nära när man väl träffas.

Jag får nog snart göra ett inlägg där jag presenterar mina vänner igen så att ni vet vem alla är!

Abbe Appelfeldt - Grisen själv i egen hög person! Han var först utklädd till MakkaPakka men som huvudperson tyckte han att det krävdes minst ett ombyte och svidade om till Naken-Janne. Bästa presenten var ett trumset från Gudfar. Verkligen en fin och bra present!

Har ni sett?! Är den inte den finaste man kan tänka sig? Jag hade nog svimmat om Abbe öppnat dörren iklädd den här. Abbes duktiga Farmor som sytt.

KAAAKA!

Glade Aron.

Söta Ella höll föredrag...

...medan vi andra tittade på när Abbe öppnade paket.

Herman har gått och blivit en riktig brat på äldre dar. Inget annat duger än Armani och Ralph Lauren om han själv får bestämma. Tyvärr har han slutat blogga annars hade man ju gärna sett dagens outfit varje dag.

Och här är ju jag! Lagom varm, ser ut som pappa brukar (brukade?) göra på efterfesterna. En kundvagn står på min önskelista inför 2-års dagen helt klart.

Men här har vi visst en ny förmåga. Sockersöt liten primadonna...

...slående lik Peder!!

Också självklart min fina BB-kompis Noomi. Hon är svindlande söt men pass på för det bor ett litet busfrö i henne. Jag tycker om söta busfrön!


Om ni undrar vad som hände med själva maskeraden så kan jag meddela att vi barn uppskattar den form av tillställning först från 3 år. Innan dess är det ett påhitt av och för vuxna. När Födelsedagsgrisen tog av sig sin dräkt tog vi andra oss friheten att göra likadant.

1 kommentar:

  1. Alltså Herman var utklädd till Brat, han är precis lika slapp och odressad som vanligt :)

    SvaraRadera