söndag 18 april 2010

Mina kompisar

Det kan ju vara trevligt med en presentation av mina närmsta vänner.

Abbe Öhman

Abbe är min äldsta vän, jag har känt honom sen jag var pytteliten. Han är nog en av de gladaste jag känner, han tycker liksom att allt (utom body pump) är skoj. Så när vi träffas brukar det bli en hel del skratt och bus. Just nu är han exakt dubbelt så gammal som mig, han har med andra ord ett litet försprång. Han kan både sitta, krypa och gunga alldeles själv. Kan väl erkänna att jag ser upp till honom... Tyvärr bor han i Stockholm, vet inte alls varför faktiskt. Men jag tror att han kommer flytta ner till mig snart. Förstår inte varför vi inte bor så vi kan leka oftare.

Isabelle

Gissa om jag är stolt för att få presentera denna snygga tjej som min flickvän! Jag gillar lite äldre tjejer (som min pappa också alltid ha gjort) och Isabelle är 6 veckor äldre än mig. Hon bor alldeles precis runt hörnet från mig så vi träffas ganska ofta. Nästan allt jag gör gör jag med henne, body pump, simmar, promenerar. Hon är en liten pratkvarn, hon kan prata om allt mellan himmel och jord hur länge som helst. Ibland är hon ganska på, hon är inte rädd för att visa vad hon känner. Jag kan bli lite blyg då men jag gillar det. Hon är så söt så jag blir helt stum.

Abbe

Jag brukar kalla honom Storebror för han är liksom äldst i gänget och fastän ingen annan vågar erkänna det så ser vi lite upp till honom. Utom Pappa då, han visar det helt öppet. Häromdagen kom han hem med likadana kläder som Abbe har. Jag blev såklart jätteglad men man vill ju vara lite diskret... Abbe har också en egen blogg som jag brukar läsa. Kolla in den här.

Herman Hårfager

Herman är min min nyaste vän. Vi känner inte varandra så väl men jag har stor respekt för hans frilla. Det är nåt särskilt med den. Han verkar ha humor. Han är lite yngre än mig men han verkar mogen för sin ålder och inte alls sådär barnslig som vissa är. Jag vill lära känna honom lite bättre, vi ska träffas igen på tisdag. Han har också en egen blogg, läs den här. Det är därifrån jag lånat denna snygga bild.

Noomi

Denna pingla är min BB-kompis, vi fyller år på samma dag! Det var den första jag träffade i min egen ålder och vi klickade direkt. Noomi har inte bara ett av de coolaste namn jag vet utan hon är även en av de tuffaste tjejerna jag känner. Hon har en skön stil helt enkelt. Vi träffas ganska ofta. Jag och Isabelle har pratat igenom det här, jag har förklarat att Noomi alltid kommer vara en särskilt god vän men att det inte är något mellan oss. Isabelle är cool med det och ser fram emot att träffa Noomi. Jag tror de kan bli riktigt goda vänner.

Peder

Det som är så härligt med Peder är att han är så down to earth trots att han bor på Näset, i ett av de finaste och mysigaste husen i Ljunghusen. Det är ju lyx, det vet vi alla, men han gör ingen grej av det. Tvärtom så tar han bussen in till mig ganska ofta och leker med mig och resten av gänget i Malmö. Peder är jämngammal med Herman så han är lite yngre än mig, men inte ett dugg barnslig han heller. Han är kusin till Storebror Abbe och får nog en del inspiration av honom för han är väldigt medveten för sin ålder med kläder och så. Tycks ha hittat sin stil.

4 kommentarer:

  1. Du kan alltid räkna med mig!! Men vad är det för bästis du har som inte ens är ett fan av din blogg??? Nä skärpning där!! Jag är i alla fall inne här typ 6ggr per dag och kollar...men men det avgör du ju själv!/ Abbe nr2

    SvaraRadera
  2. Vilket coolt gäng! Folk på stan får passa sig när den här inneklicken kommer farande. "Ett salt gäng" som det står på ett gammalt foto på min mammas gäng från 60-talet.

    SvaraRadera
  3. coolt att få vara en i gänget!

    Gäller ju att hålla låg profil så länge man är minoritet, men som sagt snart kommer Herman ner här till skuld kusten. Kanske vågar man bratta upp sig en grad då...

    SvaraRadera
  4. Vilket skönt gäng!!

    SvaraRadera