lördag 18 augusti 2012

Skoj på Tivoli

Sååååååå roligt jag hade på Tivoli. Eller "loligt" som Nina G skulle sagt. Dra på trissor! Tivoli är som en annan värld. Där spelas ljuv musik, alla frossar i spunnet socker och churros, åker karuseller och skriker så högt de kan. Folk står på kö för att slängas upp å ner även om vissa mår pyton efteråt. Jag skulle säga att alla är lite småtokiga där inne. Härligt! Jag rycktes med och när det kittlades som mest i magen skrek jag keeeeeeeexchoklad mitt högsta och argaste. Det var det bästa jag kunde komma på. 


Biljettköp på Hyllie för er som är intresserade. Själv tycker jag att själva resan är en stor del av utflykten.

Förväntansfulla barn.

Förväntansfull Mutt.

LillSis som knappt åkt tåg förr uppträdde som om hon käkat glosoppa.

Inne på Tivoli mjukstartade jag med en tur i den klassiska bilen. Rätt soft.

Wiiiiiooo!! Bytte upp mig från veteran till racerbil. Pappa envisades dock med att det var bäst att han satt vid ratten... Nästa gång vill jag köra själv!

Gungorna på lekplatsen är såååå tråkiga efter att jag testat Tivolis variant. Den här var riktigt kul!!

Mamma är rätt ocool att åka karusell med. Hon skriker som en galning på alla.

Berg-o-dal-banan blev en av favoriterna som jag åkte måååånga gånger.

Det fanns inte så många karuseller för Lilla A så hon satsade på spel istället.

Och banne mig - hon satte en boll i varje djur!

 Hon vann ett par diskreta solglajjor!


Fritt Fall fick jag åka själv, den vågade ingen av päronen hänga med på.

Jag är inte ett dugg rädd för höga höjder!

Ser ni mig?!

Wow vilken modig bror jag har...

Öh? Har karusellen gått sönder eller varför går det i snigelfart?

Aaaaah, det är en karusell för LillSis. Det förklarar saken. Hon älskade den!

Och jag eskar dig Anni!

Allt var frid och fröjd till vi blev hungriga. Man kan ju bli lite grinig när man är hungrig som vissa av er kanske känner igen. Mamma fick spel när de serverade middagen så här inne på Wagamama. Borden var så höga att barnstolen inte räckte ovanför bordskanten och dessutom barnmat på en djup tallrik. LillSis nådde inte över tallriken. Väldigt icke-barnvänligt och ogenomtänkt inne på ett tivoli där det kryllar av just småbarn. 

Tur att det fanns annat gott att äta sig mätt på!

Jag avslutade besöket med en tur i flygplanet.

Här ser ni mig i samma plan men från en annan vinkel. Det var jätteviktigt att man sitter ordentligt fastspänd här.

Ska du verkligen flyga i den där?!

Nu flyger vi! Tjohoooooooo!

 OJ! Vi glömde nog kolla åldersgränsen på denna. Men kul var det!

En gång till! En gång till! En gång till!

1 kommentar:

  1. Vilka härliga Bilder! Får lite nostalgikänslor från min egen barndom.
    / "ICA-Lina"

    SvaraRadera