fredag 24 augusti 2012

Söker jobb

Det börjar bli lite mycket lägga-sig-i-bloggen här hemma. Mamma hävdar att hon har ganska mycket att säga till om. Typ allt. Och nu försöker hon muta mig igen. Hon har nämligen kommit på den fiffiga idén att hon kan utnyttja bloggen till att söka jobb. Men jag fattar faktiskt inte vad det är för jobb hon vill ha. Hon pratar om att hon vill öppna världens mysigaste Bed & Breakfast i Italien. Skulle förvåna mig enormt men visst, jag slänger ut frågan - är det någon som kan hjälpa henne med det?


Bild hämtad från weit.

Jag har även hört henne säga att hon vill vakna på morgonen, slå upp datorn och mötas av massa beställningar i sin inbox. Hennes jobb blir då att paketera och skicka dessa produkterna till kunderna. De kommer vara väldigt fint inslagna. Alltså vi snackar riktigt fint och omsorgsfullt inslagna. Frågan är bara vad som ligger i dessa paket. Någon som tror sig veta?


Sen vet jag att ni som eventuellt kommer arbeta i vårt framtida familjeföretag kan se fram emot en konferens på HeleneKilde Badehotel. För det har mina päron redan övat på när de var där nu i dagarna. Mamma gick igenom agendan och hyllade sedan alla medarbetare för deras fantastiska insats detta första år som varit både tufft men nu äntligen visar gröna siffror. Eller var de blå? Eller röda? Nej inte röda väl? Svarta kanske. Ja, men ni fattar. Det är BRA siffror, det räcker. Och Ma & Pa är mycket måna om sina anställda så det är ett fint företag att arbeta i. Det ska ni veta. Men ni behöver inte skicka ansökningar riktigt än. Det är nämligen en liten, liten pyttesak som återstår....VAD det lilla familjeföretaget gör. Ni kanske vet?

Så hääääär glada är vi på vårt företag. Fast vi är inte riktigt så här många kanske. Men lika glada! 
Och så flyger det ballonger överallt. Bild: weit

Sådär ja, den jobbsökarannonsen får duga för min lilla Mutt. Nu hoppas vi att det trillar in massa fina idéer och erbjudanden! Ni kan skriva direkt i kommentarsfältet eller maila till itoddblogg@gmail.com om det kanske är lite hemligt. Spännande! Lycka till Mutti säger jag.

2 kommentarer:

  1. Har din Mutti och jag typ lika drömmar om det där med jobb. Visst vore det helt underbart att driva ett mysigt B&B där jag varje dag får förgylla gästernas besök genom en fin miljö och en trevlig service. Eller som skrives, vakna upp på morgonen och ha massor av beställningar att packa och skicka iväg...

    Vilken dröm, jag vill också att dem blir verklighet snart! :)

    Ha en fin dag söta Todd och hälsa Ma lycka till från mig!

    SvaraRadera
  2. Där har vi ju hotellet!! JA!!!

    SvaraRadera