torsdag 30 augusti 2012

Tjoho här är en update från LillSis

Nu är det LillSis här med en uppdatering. Det var ett tag sedan! Jag är 10 månader nu och börjar bli en stor tjej. Jag är i full färd med att utforska hemmet vi bor i och tar mig fram antingen genom min originella krypstil eller med min supersnabba gåvagn. Jag ställer mig upp mot saker och ibland glömmer jag att jag måste hålla i mig och släpper taget en stund och då brukar jag stå kvar sådär innan jag sätter mig ner. Men några steg har jag ännu inte tagit. Men no stress, jag har tre månader på mig för att bräcka storebrorsan! 

SNABBFAKTA
Längd: 73 cm
Vikt: 9145 g
Som person: Glad, bestämd, nyfiken och nöjd.
Roligast: Storebror får mig fortfarande skratta högst. Annars gillar jag att kuta omkring med min gåvagn, klättra i trappor, äta själv (äter inte om jag blir matad), bli kittlad, leka titt-ut och bada! Ja och så är såklart allt som BigBro leker med jättekul. Men rör jag hans uppradade bilar blir det liv i luckan...
Tråkigast: När jag är trött och hungrig är det inte mycket som är kul.
Pratar: Daddar och gaggar, härmar och pekar. Men ingen har kunnat urskilja något ord än. Fast ibland låter det faktiskt som jag säger Pappa. Och tack. 


Inget fel på aptiten så länge jag får äta själv.

 
Hit upp kom jag bara en gång och då bröt mamma ihop av glädje (tror jag....fast det kan också ha varit av rädsla?!).

Till skillnad från min Bror i samma ålder så stoppar jag allt i munnen. Allt. Här har jag hittat Byggare Bob´s skruv som substitut för nappen.

Det här är jag och min GammelFarmor (en av mina tre!). Det är vårt första möte någonsin men inte det sista för vi kom väldigt bra överens och visade sig ha mycket gemensamt. Och frågan är om vi inte är pyttelite lika också?!

Vi har nästan på pricken likadana gåvagnar!!

Och här ser ni min andra GammelFarmor till vänster och min GammelMormor (en av mina två!) till höger. Jag brukar inte vara så blyg och det tog inte lång tid...

...innan jag slängde mig i famnen på dessa härliga damer!

På Farmors & Fasters konstutställning i Mölle i somras. Jag missade att ha med kameran där så har inte så många bilder men det var en fin utställning även om den på Ystad Saltsjöbad fortfarande är min favorit, den kan ni läsa om HÄR.


Här är jag med Mammas kompis Bettan. Smart, smartare, Bettan som vi kallar henne. Tyvärr har hon flyttat till Stockholm (som alla andra av mamma kompisar, verkar gå en trend i att flytta ifrån oss :() så vi kommer inte ses så ofta som jag hade hoppats. Men det var roligt i somras iallafall!

Den här bilden har ju inte jag tagit, jag var inte ens med vid tillfället men jag vet att det är en av de nygiftas favoriter just för att den är så okonstlad och tagen i ögonblicket. (Oj, tänk att jag bara är 10 månader och kan så skriva så. Imponerar på mig själv!)

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag har hittat hit via Gynnings blogg. Jag läser f.a modebloggar, men har fastnat för denna blogg. Todd, du skriver sååå roligt om dig och din lillasyster! Det är superkul att läsa om ett barns vardag sett ur ett barns perspektiv. Jag har inga egna barn, men älskar barn. Tack för en superrolig blogg!

    Jag förstår att du vid din ålder är busy med att leka, men du kan väl försöka uppdatera varje dag!

    Sköt om er! Hälsningar från Lotta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för fina ord Lotta! Välkommen :)

      Radera
  2. Sötaste lilla Anni! Och vilken fantastisk bild från bröllopet!!!

    SvaraRadera
  3. Hej, som sagt har också hittat hit genom Faster C´s blogg, har läst denna ett tag nu! Så himla underbart skrivet! Sista bilen från bröllopet är underbar! Vill gärna se mer bilder från den stora dagen!

    SvaraRadera