onsdag 24 november 2010

En månad kvar och snö!


Ja då har nedräkningen börjat. En månad kvar till min andra julafton. Förra julen missade jag ju lite kan man säga eftersom jag var så liten och mest låg i vagnen och slumrade. Minns att jag låg och stirrade på en stjärna som lös i fönstret och hörde sorl runt omkring mig. Vid någon tidpunkt stormade en stor tjock, röd gubbe in och förde oväsen och sen efter en stund så gick han. Men innan han gick så kom han fram och tittade på mig och sa God Jul. Aldrig har jag sett någon med så mycket hår på kinderna. Märkligt möte. Jag somnade strax där efter. Detta året ska bli betydligt mer spännande. Redan nu till helgen ska vi visst göra julfint här hemma. Och snö har vi också! Just nu övar jag inför årets Luciafirande.

2 kommentarer:

  1. mormor Marie24 november, 2010

    hur säker är han inte mormors gosse::))

    SvaraRadera
  2. Todd!
    Jag bokar upp dig den 13:e. Då får du komma och lussa för mig, ok??

    SvaraRadera