tisdag 30 november 2010

Med mamma och pappa på IKEA

Så har man gjort IKEA igen. Börjar lära mig vad det innebär. Mamma går runt med en liten lista på småsaker (hon älskar att skriva listor!) som hon ska ha, medan pappa bara har ett mål i sikte; restaurangen. För mig innebär detta enorma varuhus att jag alltid hinner både bajsa, äta och sova under vistelsen där.

Idag fick pappa lite mer som han ville. Vi var i restaurangen extra länge! Och det tack vare mig, det finns nämligen en liten lekhörna där som jag hade väldigt roligt i. Pappa njöt. Men stackars mamma, hungrig som hon var gick hon till slut med på att äta en liten portion pasta och köttfärssås även om hon tyckte det var jobbigt. Mamma har nämligen lite konstiga saker för sig ibland. Hon har svårt för att äta i vissa miljöer. Hon kan inte äta ur saker gjorda av plast (plastglas, bestick mm), måste jämt vända glaset upp och ner innan hon häller i sin dricka, dricker fort för att hon inte ska tänka så mycket på hur det smakar, blundar för att inte råka hitta nåt äckligt att fästa blicken på som t ex en snorkråka eller smuts. Och för att göra det ännu enklare för sig själv får hon tvångstankar och tänker på snor och bajs iallafall, fastän hon inte ser det. Men det är mest snor hon tänker på för det är det som får henne att tappa aptiten mest. Visst är hon lite knasig min mamma? Och kan ni förstå hur intressant det var att studera henne idag? Pappa är van, han himlade med ögonen till mig och jag skrattade lite och petade i mina köttbullar.

Vi fick iallafall med oss det viktigaste, ljus och servetter. För det är väl därför man tar bussen i 10 minusgrader till IKEA, kånkar runt i snödrivorna, fryser som en galning och tar bussen hem igen?!

Pappa pensionär...

Till mig, Pappa och så Mammas fjuttiga.

Njae, en köttbulle kunde väl slinka ner men jag kör matvägring ett tag till så att jag får macka och gröt. Godare så!

3 kommentarer:

  1. Ni är ju bara för söta!

    SvaraRadera
  2. mormor Marie01 december, 2010

    mormors bil får ni alltid låna, med din
    goa musik i och skön värme

    SvaraRadera
  3. Jag älskar också Ikea, Herman med! Tror jag ska ta mig dit nästa vecka och frossa i ljusinköp. Du Todd, hälsa din mamma att det vore kul att ses nån dag, vi får styra upp nåt när julhetsen har lagt sig.

    SvaraRadera