lördag 13 november 2010

Imorgon är det Fars Dag!

Jag har skickat mamma på uppdrag att inhandla två saker som jag efter lite research fått veta är klassiska Fars Dag-presenter. Om hon lyckades med uppdraget återstår att se. Hur som helst så har jag världens finaste Pappa och det ska jag visa honom extra mycket imorgon!

Me & Dad

Häromdagen var Freja och hälsade på. Hon har så skön stil. Mina andra kompisar som kommer hit och hälsar på brukar ta av sig jackan och skorna i hallen. Freja tog av sig allt. I bara underkläderna studsade hon in och ville leka. Vi kastade boll över matbordet och jag fick en bok om traktorer!

Lägg märke till Frejas coola tatuering.

Idag på dagen kom Farfar & XFarmor förbi och lekte tittut och åka lära-gå-vagn en stund. Jag var egentligen väldigt trött men de var så roliga att jag glömde bort det. När de gått var jag helt slut och sov i tre timmar.


Lekregler Tittut: Ta din tallrik med gamla matrester och tryck den mot ansiktet. Jag ser ingen och ingen ser mig. Sen när man tar bort den så bara sitter Farfar där. Jättespännande! Ni måste testa.

Lekregler åka lära-gå-vagn: Placera en person, förslagsvis Pappa, på en sida och en annan person, förslagsvis Farfar, en bit mitt emot. Sätt dig i vagnen, håll i hårt och låt de skjuta vagnen mellan sig. Att det kan vara så kul att lära sig gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar