måndag 31 oktober 2011

Bappene

Jag har fått en förfrågan om gästbloggning. Det är, otippat nog, min mamma som undrar om hon skulle kunna få dela med sig av sin förlossningsberättelse. STOPP OCH BELÄGG. Det där vill jag minsann inte läsa om. Är det verkligen barnvänligt?! Däremot kan jag lägga in en bild på de kort hon suttit och pulat med halva eftermiddagen till den harang av människor som jag har stöttat henne innan och under förlossningen. Hon har ju nämligen, efter min dunder-o-brak-ankomst varit lite nervig inför systers ankomst som dock visade sig vara en helt annan grej. Nu svävar hon på moln och skulle kunna tänka sig att föda barn minst en gång om året. Då får jag jättemånga syskon har jag räknat ut. Jättejättejättemånga. Antagligen måste de öppna en ny avdelning på dagis.

Tack tack tack tack tack....

Och sen har min syster äntligen blivit introducerad till nappen. Eller "bappene" som jag kallar den. Tjohooooo! Lite fesen napp tycker jag men ändå. Stackaren har levt 15 dagar utan napp, det hade jag nog katten inte klarat.

3 kommentarer:

  1. Filippa (Sixten o Amandas mamma)31 oktober, 2011

    Kanske inte barnvänligt, men myyyyyycket mammavänligt med en förlossningsberättelse!!! Särskilt om det är en positiv sådan. Så snälla Todd, låt nu mamma berätta om när lillan kom till jorden! Schyssta?

    SvaraRadera
  2. snälla Todd låt mamma dela med sig av sin berättelse!

    Nina

    SvaraRadera
  3. Här är en till som gärna tar del av en förlossningsberättelse så kom igen nu Tod, låt oss höra!!!
    /maja

    SvaraRadera