torsdag 20 oktober 2011

Udda tre

Nu är det fastställt. Det ÄR något medfött med att slarva bort strumpor. Redan vid fyra dagars ålder har min kära syster tre udda strumpor. Visserligen fina men förlorade värden i sin ensamhet. Fast man kan ju mixa, det gjorde jag själv för inte så längesen när vi hade bråttom till dagis. Det blev en röd/blå randig till en enfärgad röd. Det är ju rött i båda resonerade min kloka mor och jag köpte det.

Så Lillan, det är bara att vänja sig vid detta. Du kommer, hur du än bär dig åt, att stå med tre (minst) udda strumpor om 30 år också. Åtminstone om du brås på våra föräldrar och det får man ju anse att du gör med tanke på utgångsläget efter bara dessa fyra dagar.

Ja, ni kan ju räkna ut vem hon ärvt den mittersta av. Jag är lite besviken på hanteringen av lånet får jag säga. Det bådar inte gott för framtida (eventuella!) utlån...

1 kommentar:

  1. Du är underbar Erika,eehh jag menar Todd!!! Du skriver så fantastiskt!!!! GRATTIS GRATTIS igen!! Har träffat och gratulerat äldsta moster och mormor!! Sååå kul!! KRAM Lisa S

    SvaraRadera