söndag 17 april 2011

Helgen i bilder

Hoppas att ni haft en fin helg! Här får ni min i bilder:
Hope you had a great weekend! You get mine in pictures:

Farmor var först på dörren när hon fick veta att jag var frisk. Äntligen får man besök igen! Vi lekte som vanligt massor. Hon är tyvärr ganska snabb, annars hade jag nog hunnit doppa tårna i vattnet.

Sen var vi på staket-jakt. Jag har nämligen tydligen skapat ett behov att ganska så omgående inhägna vår trädgård. Eller det är kanske mig de vill inhägna? Hur som helst så hjälpte jag gladeligen till med uppgiften att hitta ett passande och helst så diskret staket som möjligt. Det här gillar vi. Ser ni det alls?!

Vellinge Trävaror - ett favvoställe som har allt man kan tänkas behöva.

Fick hjälp av två killar som inte vågade komma för nära.

Lyckan var totalt när jag inte bara fick syn på utan även fick STÅ på en traktor. Det gjorde jag så länge jag fick och det var till pappa fick kramp i armen.

Lite förnödenheter försåg ByggMax oss med. Kul kundvagn.


Nu får det vara slutjubbat. Våffeldags i solen. Här hos Vilja...

...som sedan fick skjutsa mig hem. Blev så mätt så jag orkade inte ta ett steg längre.

Väl hemma hittade jag en kul cykelkärra i garaget som den snälla tanten, förra ägaren, lämnat tillsammans med en fin skrinda. Hon vet vad jag gillar. Tack!

Idag kom min BB-kompis Noomi och hälsade på. Vi har inte setts på ett tag. Vi berömde varandras hår, bådas har vuxit och blivit små frisyrer. Det var roligt att leka, vi kommer bra överens vi två.

Här sitter vi fridfullt på bryggan och bara njuter av lugnet...

...tills pappa plötsligt blev tosig och slängde sig i havet!

Nöjd premiärdoppare! That´s my dad!

2 kommentarer:

  1. Åhh, nu blir jag LITE avis. Vill oxå stå på en traktor. Hittills har jag bara sett dom köra förbi på industriområdet vi bor nära.

    SvaraRadera
  2. Kan intyga att föregående lille läsare också hade blivit riktigt glad av att få komma så nära en traktor. Han ÄLSKAR traktorer. Hans farmor har en bok med dessa och andra maskiner som han vaktar med livet när han är där ;)

    SvaraRadera