måndag 6 februari 2012

GF & CO

Nu ska jag berätta om mina nya härliga kompisar! Det började med att jag skulle hälsa på en av alla mina Gammalfarmödrar (GF). Denna gången GF Pistol. Eh....jag menar Gun. Hon har alltid varit väldigt glad i att flytta, jag tror hon tycker om lite miljöomväxling. Nu har hon iallafall checkat in på ett nytt ställe, ett kollektiv kan man säga där hon bor med sina polare. Det är ett glatt gäng, lite tokiga och busiga precis som jag gillar. Och de gillar mig massor verkar det som för jag har blivit inbjuden, som enda externa, till deras privata sångstund en gång i veckan. Den skiljer sig inte så mycket från min vanliga sångstund faktiskt, lite andra sånger kanske men för övrigt rätt lika.

Första gången jag hälsade på höll jag mig lite på avstånd innan jag blev varm i kläderna. GF Gun påminner mig lite om Anni för hon har inte heller fått några tänder. Jag tycker det är ganska fint att inte ha några tänder, man ser så extra snäll ut på nåt vis.

Här är vi på sångstund hela gänget. Jag önskade I ett hus vid skogens slut så den sjöng vi och sen fick jag sjunga Flaska i huet själv för den kände de tydligen inte till men de tyckte att den var riktigt bra!

GF Gun har en så smart vagn åt mig när jag kommer som jag brukar sitta i.

Min busiga GF har en alldeles egen nödläge-knapp. Den får man iiiinte trycka på fick jag veta... men först när det var för sent.... Jag var ju bara tvungen att testa och se om Meckar-Micke skulle komma farande så jag tryckte på knappen!

Meckar-Micke verkade inte ha jouren just denna gången men det kom ett gäng andra gladare fixare och körde iväg med GF och undersökte henne. Men eftersom det var falskt alarm (host host) så var det ingen fara utan vi fick saft och kaka och så skrattade vi jättemycket åt vårt bus!


Det här är GF:s härliga roomie, henne gillar jag bäst av alla hennes kompisar.

Innan jag åker hem så brukar vi ta rundan i huset med GF:s snabba kärra. Hon kör sitt fortaste och jag skrattar så jag kiknar. Sen måste Pistolen vila för det tar tydligen på krafterna att ha en 2-åring på besök. Men snart ska jag dit igen!

7 kommentarer:

  1. Så fint inlägg jag blir ju tårögd..
    Hittade den här bloggen via carolina gynnings blogg, och nu är jag heelt fast!! Fantastisk blogg! Keep up the good work Todd :D

    SvaraRadera
  2. Å vad det värmer i ens hjärta att läsa detta inlägg, söta lilla Todd.
    Och vilka härliga vänner du har skaffat!

    SvaraRadera
  3. Gud så fint du skriver! :) MAn blir helt varm i hjärtat! Tack för du delar med dig Todd (och Todds mamma).Kram Nina

    SvaraRadera
  4. Åh vad glad jag är Todd att du är och hälsar på din GF Gun. Jag jobbar med äldre och tandlösa damer hela dagarna och du ska bara veta vad mycket dina besök betyder för äldre! Jag lovar att både boende och personal somnar med ett leende efter ett sådant fint besök.

    SvaraRadera
  5. Vad fint och rart du skriver (Todds mamma) jag blir rörd när jag läser. Jag är själv "gammel"mormor till 3 killar i åldrarna 4,3, och 2 år.
    Tittar på bloggen varje dag. Kramar till dig och din gulliga syster Anni.

    SvaraRadera
  6. Du gör min dag Todd !

    Jag blir såå glad när jag läser om dig och din syster.

    Sedan måste jag också säga, du är ju så sööööt ! Tack för att du fögyller min dag, jag blir så glad över dina upptåg.

    Kram till dig och din syster

    SvaraRadera
  7. Vad härligt du skiver :O)

    Ses imorgon! /Katarina tvillingmamma

    SvaraRadera