onsdag 29 februari 2012

Peakar nu

Roligt att få lite pepp att fortsätta blogga. Tack! Då gör jag kanske det ändå då. Det känns faktiskt lite tomt att inte ha skrivit på några dagar. Å andra sidan har jag gjort sååå mycket på sistone att jag knappt haft tid att skriva. Det händer så mycket med hela mig just nu. Sen jag skrev sist, och det är ju trots allt bara några dagar sedan, så har jag typ växt en decimeter och snacket har fullkomligt exploderat. Jag har börjat säga att jag älskar. Jag älskar dig mamma sa jag häromdagen och la huvudet på sned. Ingen leverpastej inblandad där inte. Då kom det tårar. (Inte från mig alltså....hallå....) Och igår så sa jag att jag älskar lego. Inte lika tårfyllda ögon på den men oj vad skoj det är att jag äntligen upptäckt att man kan bygga torn som inte rasar.

Snart läge för smakprov till Anni.

Jag och min tjej har en peak nu kan man säga, kärare än någonsin och tagit vårt förhållande till nästa nivå. Hålla hand. Igår gick vi runt på IKEA och bara höll handen... Det var mysigt. Sen började vi tjafsa lite om vems lilleblo och lillasyster som är vems egentligen. Jag sa "MIN lilleblo!" och höll krampaktigt fast i Annis hand. Då spände Belle ögonen i mig och kramade Adams hand och sa "MIN lilleblo!". Så höll vi på sådär ett tag till jag kom på att min lilleblo ju är en lillasyster och att vi verkade ganska överens ändå om att Adam är Belles och Anni är min. Man har ju hört att många tjafs egentligen är kommunikationsproblem och det fick vi smaka på där.

Lillasyster & Lillebror. Eller mer modernt kanske; Hen & Hen?

Överhuvudtaget så blev det lite hetsigt kring vad som var vems när vi var på IKEA. Plötsligt satt det någon främmande på MIN stol, lekte med MIN leksak, hoppade i MIN säng, körde runt med MIN kundvagn. Och Isabelle sa att det var HENNES saker?! Vi hade verkligen fullt sjå med att försöka samla ihop alla VÅRA saker där inne. Det var ganska jobbigt. Jag tror det finns sådär en miljon olika artiklar på leklandet IKEA.

Här diskuterar vi vems matta vi sitter på. I just detta fallet kom vi överens om att vi kunde dela upp mattorna mellan oss. Hälften av de 10 000 mattorna är mina och hälften är Isabelles. Det blir bra det.

Hallå vad händer här då, alla säger bara MIN MIN MIN när det egentligen är MINA bilar.

Jag och tjejen har även varit på sångstund. Hon skulle naturligtvis skulle sitta front row och flasha med sina sångkonster.... Kom lite av mig där och blev blyg. Men det lossnade när vi intog den obligatoriska måndagsfikan på Fördärveriet. Pancakes! Yummy!

Päronvakt.

Och när vi vilade häromdagen ute i våra vagnar så gjorde våra mammor allt för att väcka oss. Annars brukar de vara så måna om att vi ska få sova i lugn och ro. De la ut baby watchen så att vi kunde ligga och lyssna på deras skratt och snack medan vi försökte sova. Jag tror att de råkade lägga tvärtom, vi hörde dem men de hörde inte oss.... Virrpannor!

Avslutningsvis vill jag gratta alla som fyller år idag - GRATTIS! Denna dagen finns nämligen bara vart fjärde år, hur konstigt det än låter. Så det är ganska många som fyller år lika sällan. Ett sätt att förbli evigt ung... Och så vill jag påminna om att det okej för damerna att fria....Belle.....

7 kommentarer:

  1. Underbart att du är tillbaka!! Låter kul med din tjej!! Jag skulle också vilja träffa någon att vara i hop med - du kanske har något tips på hur man skall gå tillväga och så?!?! Stor kram Lisa S

    SvaraRadera
  2. du är bäst!
    Kram nina

    SvaraRadera
  3. Tjoho! Inte sluta blogga! Finns ju ingen skåning som skriver så bra som du gör!! Kram

    SvaraRadera
  4. Håller helt med övriga! Inte sluta blogga Todd! Och kul med gästbloggande lilleblo lite då och då... Förstår dig helt, det är inte lätt att hålla reda på dom där tjejerna!

    SvaraRadera
  5. Blev jätteglad i dag när jag fick se att du har börjat blogga igen Todd! Det är så roligt att läsa vad du (mamma) skriver. Ha en fin dag

    SvaraRadera
  6. Hej Todd, Så skönt att höra att du kanske tänker fortsätta skriva. Jag blir så glad varje gång jag ser att du gjort ett nytt inlägg. Även om jag inte är så bra på att kommentera, så läser jag allt du skriver:) Ha det så bra!
    //Linda

    SvaraRadera
  7. Todd du är bäst!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera