onsdag 1 februari 2012

Onsdagsnytt


Hahaha hittade den här gamla bilden på mig själv, den togs för exakt ett år sedan. Så liten jag var, bara 1 år och 2 månader! Så ung, så oerfaren. Och vilket hår! Är det DET jag sparar ut till?? Det är ju som bekant på utväxt efter att mamma klippt mig i sömnen. (Ja, jag tror faktiskt att vi båda sov när hon gjorde det). Men blir jag inte förvillande lik mästerkocken då?

Markus Aujalay

Och när vi ändå talar om hår så har vi ett dilemma med mammas slingor här hemma. Gör aldrig slingor för allt i världen! Jag har inte fattat exakt vad det är men det är något man man har i håret som kan göra en galen. Man sätter dit dem själv och sen efter ett tag så vill man inte ha de kvar för då är de inte fina längre men då kan man inte ta bort dem. Och då finns det risk att man blir galen. Obehagligt va? Jag menar, galen för en sån sak.

Tyckte att en bild på en tårta kunde vara passande mitt i all galenskap.

Idag ska pappa åka iväg och jobba igen. Med största sannolikhet. Han har nämligen något som kallas stand-by och det betyder att han går upp jättejättejättetidigt, långt innan vi andra vaknar, och gör sig redo för att flyga. Sen lägger han sig på soffan och väntar på att de ska ringa och säga när och var han ska flyga nånstans. Oftast ringer dem och då får han bråttom. Men ibland ringer de inte och då har han legat på soffan i uniform en hel dag i onödan. Så det ska bli ganska spännande att komma hem från dagis idag!

Antingen hittar vi honom här...

...eller här!

2 kommentarer:

  1. Hm är tårtan till mig?

    SvaraRadera
  2. Hahaha. Vissa likheter är det faktiskt. Mellan son och mästerkock

    SvaraRadera