söndag 29 april 2012

Turbulent

Jag vet inte hur ni har det där ni befinner er men här hemma blåser det så gräsklipparen rullar av sig själv. Bekvämt! Pappa är ute och flyger, undra om det är turbulent där uppe. ("Turbulent" - fattar ni att jag bara är 2,5 år gammal?!) Efter en härlig dag ute i blåsten så är jag superdupermega trött och orkar inte borsta tänderna eller byta till pyjamas. Vill dyka ner i sängen som jag är. Kommer. Inte. Gå. Jag känner min mamma....puhh... Men jag ska försöka komma undan!

Igår var vi i stan (och då menar jag Malmö) och lekte med våra polare Axel & Vera. De bjöd på korv, våfflor och lek. Här sitter Axel i sina fräcka gummistövlar och visar vilka sandkorn som är godast att äta.


Och här ligger Axels balla syrra och kör plankan.

 Det var mycket skojiga leksaker hemma hos våra vänner. Lillsyrran kom på ett nytt sätt att dricka välling...


Hon har helt klart sett för mycket på Paradise Hotel. Dagens ungdom...



 Sen blev hon jättepigg och våghalsad, slängde sig i gungan för första gången och bara garvade.


För att en stund senare vara helt utslagen.

Jag ville inte riktigt vara med på foto idag men här ser ni iallafall vad mamma fyndade på Vindåkra Gårds utförsäljning i helgen. En cool keps och en glad jacka från Scotch & Soda.


Och här är tramsmajorna. Mamma pratar och beter sig fånigt och syrran verkar på riktigt tycka att det är skoj. Pappa säger jag bara. Pappa är coool.

2 kommentarer:

  1. Axe & Vera29 april, 2012

    Haha tack för igår och såå mysigt att träffa er:-) Härligt vällingdrickande;-) hehe!! Kram

    SvaraRadera
  2. Ah, tänk om vi hade sprungit på er i nån lekpark i stan igår, det hade varit skoj! :) Grattis till det kommande bröllopet också, spännande! Vi ska också gifta oss till sommaren ;)

    SvaraRadera