tisdag 18 september 2012

Arbetet igång!

Byggarna dök upp till slut. Men oj, här krävs det täta kontroller för att arbetet ska bli utfört enligt beställning. Sovmorgnarna infinner sig först efter avslutat arbete och godkänd slutbesiktning. 

Gick ett varv runt huset och trodde mina ögon skulle trilla ut när jag fick syn på...

...det här?! En av byggare satt och drack kaffe bakom huset?! WHAT!?

Jag fick ta till den höga tonen, den i falsett som jag ärvt av min bror. Man börjar väl inte arbetspasset med att dricka kaffe??

Sen gick jag och la mig. Ansträngande att behöva bli så arg. Och nej, jag har inte valt kläderna själv idag för er som undrar. Riktig miss i matchmaken.

När jag vaknade hade det hänt grejer, tack och lov.

Kl 14:00 avslutades arbetet. Lite tidigt men jag förväntar mig att de kommer tillbaka imorgon. Det är ju långt ifrån klart. Gick en runda och tyckte det såg bra ut.

Så kom lillchefen hem och utbrast glatt "Det är gult"! Han har visst inte lärt sig färgerna riktigt än men det spelar ingen roll, huvudsaken är att han tycker det är lika fint som jag tycker.

Fortsättning följer...

3 kommentarer:

  1. Hahaha underbart!! Kram

    SvaraRadera
  2. Letar lekstuga. Var hittade ni denna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den stod på tomten när vi flyttade in :) Men kolla Blocket!

      Radera