tisdag 18 september 2012

Väntar på byggare

God morgon!
Idag har jag en viktig uppgift. Nämligen att hålla koll på byggarna här hemma. Todd var tvungen att gå på dagis idag så han lämnade uppdraget åt mig. Vill ju inte göra honom besviken så jag är redo att ta tuffa diskussioner om så behövs.

Idag är jag inte nådig, det syns va?


Det är en ganska omfattande renovering och det handlar om vår stuga. Min, Todds, Isabelles och Adams alltså. Många har ju sina stugor en bit från hemmet, på landet eller så. Men vi har vår i trädgården. På så vis så slipper vi pendlingsavståndet och det är ju behändigt. Dessutom behöver vi inte packa så fasligt mycket utan kan bara gå och hämta det vi eventuellt har glömt eller behöver. Men bortsett från avståndet så är det en typisk sommarstuga; oisolerad, liten, enkel med pentry och englasfönster. Och så saknar den toalett. Men för min del kan det kvitta, jag har ju blöja!

Vi tog in offerter på att rusta upp stugan men det var ju värst vad dyrt det är att anlita hantverkare?! Och inget fast pris kan man få utan allting beror på hur det ser ut när man börjar riva väggar och så. Piuh..... Man tjänar liksom inte storkovan av att gå på dagis eller vara bebis (våra nuvarande befattningar) så vi bestämde oss för att erbjuda våra mammor liiiite längre sovmorgnar om de hjälpte oss. OH YES - det anbudet tog dem. Men det betyder inte att vi inte ställer några krav på hur och när arbetet ska utföras. Oh no.

Arbetet kom igång fint igår. Här står Byggare V och tvättar rent huset efter noggrann skurning med algtvätt. 

App app inget trams!! Det blir sömnavdrag.

Men idag händer här inte mycket. Byggarna lyser med sin frånvaro. De skulle varit här kl 8 men nu är kl redan 9 och ingen har synts till. 

2 kommentarer:

  1. Härlig läsning, du bloggar minst lika underhållande som brorsan. Lycka till med stugan! Ser fram emot att få se resultatet.

    Jessica

    SvaraRadera
  2. Underbart! Kram/ Tant Hjärti

    SvaraRadera