måndag 1 april 2013

Bästa påsken!

Den här påsken har varit en av de bästa i mitt liv! Vet knappt var jag ska börja. Vi har firat i omgångar och det har inneburit mååånga påskägg och mycket lek och stoj. 

Vi började firandet på landet och precis som utlovat kom 
den efterlängtade
Påskharen dit som visade sig vara misstänksamt lik Morfar.



Spännande skattjakt i trädgården!

Mmm jag fick en gräddbulle i mitt ägg!


Sen var vi tvungna att lämna landet och familjen där för vidare äventyr. Vi checkade in på ett SPA hotell. Oklart vad SPA står för. Men hotellet låg i Ystad och där var det mysigt!

Vi fick veta att SPA betyder att människor kommer dit för lugn och ro vilket betyder inget spring och skrik i korridoren. Vi höll reglerna n ä s t a n hela tiden. Storebror som varit på med några år förut berättade att det är massa människor som kommer hit för att titta på Farmors och Fasters konst.

Och det hade han verkligen rätt i. Det var såååå många människor på utställningen. Och jag hann knappt komma innanför dörren förrän en bloggläsare kom fram och bad om min autograf. Eller ja nej nu ljög jag visst lite, hon bad inte om min autograf men det var nog bara för att hon inte vågade och inte för att hon inte ville, men hon kände iaf igen mig från bloggen. Det är helt sant.

Så då kunde jag bara inte låta bli att bli lite mallig och genast testa mitt kändisskap. Jag tog till lite diva-fasoner,  gick upp på mitt rum och beställde en äpplejuice i en viss exakt temperatur som skulle stå och vänta på mig när jag kom ner igen. (Varför jag är naken? Tja, why not? Jag gör väl vad jag vill!)

Gick ner igen och banne mig - där stod en äpplejuice i rätt temperatur och väntade. Hehe, tack!

Minglade lite med kultureliten och betraktade teckningarna. Mina tuschpennor skulle aldrig räcka till så stora tavlor konstaterade jag. Häromdagen när jag ritade på väggen hemma så tog färgen i pennorna slut :( 

Farmor visade mig sina fina verk.

Det här var fint tyckte jag!

Min fina klänningen som jag fick många komplimanger har jag ju visat upp innan men jag gör det igen. Jag vet att det typ är förbjudet, många bloggare visar upp nya kläder VARJE dag men hey - hur många av oss har egentligen nya kläder varenda dag?! Nej jag förespråkar att använda det jag har och tycker om mer än en gång. Och denna klänning från från How To Kiss a Frog som mamma köpte till mig hos By Engberg kommer ni se mig i måååånga gånger!

Sen undrade jag var huvudpersonen blev av. Lilla Kusinen alltså! Så jag gick upp på rummet igen och ringde ner till receptionen och frågade var hon höll hus.

-Har du hört om Babblarna? var det första kusinen frågade när vi sågs. -Det är såååå inne i Stockholm! Bobbo, Diddi, Babba är det som gäller nu. Tombleboerna kan slänga sig i väggen! Du måste kolla!

Är det bara jag som missat detta?!

Så fick vi ännu fler påskägg och den obligatoriska kusinbilden blev tagen.

Efter en händelserik och informativ middag (allra mest för det stackars paret som hamnat vid bordet bredvid oss och som fick aaaaaningens för mycket detaljerat information om både det ena och det andra) så var det dags att krypa ner.

Godnatt....

 ...och God morgon! Här sitter vi och äter hotellfrukost. Plockar ut det godaste. Jag är inte rädd för att ta för mig och åt som en häst. Kusinen höll till godo med ett rån. Jag får nog lära henne ett å annat.

-Hästen för tusan! Hästen måste ju få mat! 
Hon är en sann djurvän min omtänksamma kusin.

Sen sa vi hejdå och begav oss till Kåseberga där vi åt smarrig lunch på Kåseberga Fisk. Jag åt bläckfisk, det slank ner fint!

Och så hälsade vi på snälla Lotta hos Lotta Mari som vi alltid gör och där fick storebror Fun Snaps.... Det tyckte han och pappa var jäääätteroligt!

Sen var jag HELT SLUT milt uttryckt. Vilken påsk!! Ser redan fram emot nästa års!

3 kommentarer:

  1. Vilka mysiga bilder!

    Vad har mamma för tjusig rosa sak på sig, tro? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack Jenna :) Märket är Ganni och jag har köpt min hos Gemma i Helsingborg men den säljs lite överallt om du googlar. Är så glad för min!

      Radera
  2. Vad mysigt ni verkar ha haft det! och nej det är inte bara du som missat babblarna. Undra om Melvin och Love skulle gilla de? Tack för tipset, hälsa lill-kusinen också. Hon är ju sååå söt!

    SvaraRadera