söndag 14 april 2013

Linneduk

Vilken natt! Fjärde natten i rad som jag gallskriker som en vildbatting, vet inte själv varför men jag är riktigt förbannad. Och inte blev det bättre av att storebror ligger och snarkar och gnisslar tänderna bredvid mig heller (ärvt av Momo?). Blev nog lite mycket även för muttilajnen för när vi vaknade imorse upptäckte hon att hon bäddat om med Farmors gamla fina linneduk istället för lakan inatt när det hände en liten olycka i sängen. Trött, tröttare, Mojjan?

Linneduk - går tydligen lika bra att sova på som att äta på.

Men nu är kl snart halv tio och vi har varit vakna sedan 6:05. Det är söndag och vi har hunnit med Gagnam Style x 10, bad, frukost, välta ut puffarna över köksgolvet, gjort koja av alla soffkuddarna och 300 kullerbyttor och lite annat sånt där skoj. Nu funderar jag på att klippa lugg. Eller egentligen så är det mamma som funderar åt mig. (Så är det ibland i den här åldern.) Hon tycker inte om när jag får håret i ögonen och det kan jag ju hålla med om. Klämmorna flyger av när jag leker så det vore kanske ett alternativ. Vi får väl se. 

Det här var den finaste luggen vi hittade när jag och mojji googlade. Nu vill hon såklart ha likadan. Härmapa!

Sen måste jag ju såklart tacka för att ni tycker att jag ska fortsätta blogga! Det blir man ju jätteglad av att höra. Jag hade inte tänkt sluta NU NU NU men om ett tag, kanske till sommaren eller så. Tanken var ju att skriva om mitt första år och nu har det ju snart gått två... Men ett tag till absolut, jag ville bara förbereda er i god tid så att ni kanske hinner hitta någon annan rolig blogg att följa :) Men nu lugnar vi oss lite.

Hoppas ni får en glad dag! Idag sa grannen att solen skulle komma. Öh? Sa han fel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar