måndag 22 april 2013

Härlig helg!

Jag har haft en härlig helg! Först och främst så har ju den omtalade våren Ä N T L I G E N kommit helt på riktigt. Nu skojar de inte på TV längre utan nu är den här. Och det spelar egentligen ingen roll hur många grader det är utan alla beter sig som om det är värsta högsommarvärmen. Här springer vi i kortärmat och utan skor, sitter ute med knottror på armarna och näsan rinner. Men hej vad det går nu är det vår! Nu finns det ingen återvändo!

Pappa på taket. Nu ska här röjas och städas!

Storebrors kompis (även min dagiskompis!) Peder kom på besök och busade med oss. Ni som läst bloggen länge vet att Peder är en barndomsvän till Todd. De har känt varandra ända sedan de gick på body pump ihop som bebisar och nu går vi alla tre på samma avdelning på dagis. Härligt! 

Och här är min Moster J och hennes Frasse. De är de bästa! Alltid pigga på lek och bus. Det är ingen direkt avlastning för päronen när de kommer, snarare tvärtom. Två kids mer i huset, myyyycket bus! Och det älskar jag! 

Men vi har inte bara krattat löv, hängt på tak och klottrat denna helg utan vi har hälsat på släktingar också. Det är inte klokt men jag har aldrig träffat en del av släkten trots att jag redan är 1,5 år! Så i fredags sa jag till på skarpen och packade in hela familjen i bilen och drog norrut.

Vem kan bo bakom denna dörr?

GammelFarmor! Storebror utmanade henne genast i en skjuta-raketer-lek och där satt de en bra stund och sköt raketer mot varandra. Min kloka storebror ställde så intelligenta frågor. Han pekade på hörapparaten och undrade om GF kan klia sig i öronen, varför hon har så lång haka och vad hon äter på eftersom tallrikarna hänger på väggen. Och min visa GF har alltid svar på tal.

Mammas Kusin Linda kom också förbi och ville leka.

Medan de andra lekte skypade jag med min syssling Agnes och hennes mamma Joanna som bor i ett land långt borta. Hon berättade att hon bor på en farm, att hon ätit en macka, snart ska fylla 1 år och att hon inte gillar att ha klämmor i håret. Väldigt söt och goa kinder har hon! Hoppas ses på riktigt i sommar.

Sen var det dags att åka vidare till GamlaMormor som glatt tog emot oss och visade sitt nya fina hem.


Vem är det? undrade Todd när han såg bilden på den här mannen. Då berättade Gamla Mormor att det är Gamla Morfar som bor i himlen. Är han död? undrade T och svaret på den frågan var ja. Gamla Morfar är död och bor i himlen. Avancerat för mig, jag hänger inte riktigt med men det etsade sig fast hos min bror...

Hur kommer man upp i himlen? Blåser man upp? Finns det sängar där? Alltså, sen åker man ner igen. Kan man prata? Jag vill inte dö. Kan du hålla mig i handen då pappa? 
Många många frågor...

Sen hittade storebror Gamla Morfars tänder. Han måste verkligen ha borstat de ordentligt varenda dag för de var välbehållna och hela. Han hade bara tappat en tand konstaterade storebror.

Och vips så var helgen slut och det är måndag igen och jag är tillbaka på dagis!
Hoppas ni har en fin måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar