måndag 29 april 2013

Tapetsera mera!

Medan mamma bara har ögon för det yttre (uteplatsen!) så är jag själv mer mån om det inre (vårt lekrum). Jag bestämde mig för en liten make over. Färg! Jag älskar färg! Så det kändes som en alldeles strålande idé att måla om rummet i nån fin färg. Puh, vet ni vilken tid det tar att måla om ett helt rum?! Makalöst! Och trött i armen blir man. Och som tack efter allt arbete fick man en tillsägning.... Ajabaja! Nja, kan väl hålla med om att det inte blev riktigt som jag tänkt även om det blev rätt effektfullt. Så nu ska det tapetseras här hemma! Det är visst nåt som är ännu fiffigare än att måla, man bara klistrar på stora papper på väggen så slipper man måla och det tackar jag för. Jag har hittat jättefina tapeter hos Sandberg Tapeter....

Fint men ser sällan ut så här...  Färg på väggarna, bättre förvaring, ny matta och bort med babysaker hade gjort susen!

Här har jag fixat lite. En egenskap jag måste ärvt av Mamma, som i sin tur ärvt av Momo...
Tja, inte så tokigt ändå va?

Men här nånstans blev det lite fel. Försökte måla över men då blev det plötsligt värre. Nej, inte alls nöjd.

Så nu har jag börjat titta på tapeter. Den här är fin!

För att att inte tala om den här som än så länge är så nära cirkus jag någonsin kommit.

Eller en sån här enkel fin, blå med små hjärtan.

Ja det är inte lätt alls det där men man väljer kanske inte för livet. Så det ska nog bli bra. Hade mamma fått bestämma hade vi tapetserat hela huset, hon älskar tapeter. Många projekt på gång nu här hemma. Går sakta framåt, lite åt gången. Man ska ju hinna leva också. Som nu till exempel, nu vill jag ut i solen och gunga!

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar