torsdag 22 september 2011

Om att ställa krav inifrån

Tack för namnförslag till mitt syskon! Det har kommit in en del riktigt fina men hey-hey det får ju liksom inte konkurrera ut mitt?! Som t ex Holger, det tycker jag nästan är lite för bra. I så fall tar jag det så får den nya ta Todd. Jag ska smaka på varje namn och sen presentera de bästa förslagen för mina päron så får vi se vad de säger. Fortsätt gärna komma med förslag! Bebben eller Tjorven som vi kallar den kommer i mitten av oktober.

Testar Tjorvens säng som faktiskt är riktigt mysig.

Det är lite konstigt men trots att Tjorven ligger inuti mammas mage så kan den förmedla en hel del olika saker som den vill och tycker (som iofs bara mamma förstår men ändå). Ända sedan Tjorven flyttade in där så har vi försökt tillgodose dennes behov. Ofta vill Tjorven att Mamma ska;
- få fotmassage av pappa
- äta hur mycket hon vill, vad hon vill och när hon vill
- få sova så länge hon vill på morgonen och sen gärna bli väckt av frukost på sängen
- vara snurrig
- gå som en anka
- vara vaken på nätterna
- bli extra bortskämd
- ha rätt att var gnällig

2 kommentarer:

  1. carola sjöberg17 oktober, 2011

    Hahha Klockren beskrivning på vad bäbis i magen vill ha. Hittade hit via carolinas blogg. Kommer nu även att kika in hit varje dag. GO tod

    SvaraRadera