onsdag 21 september 2011

Sagt på dagis

Sedan jag började på dagis har jag hört en å annan rolig sak. Några citat:

Under inskolningen står en tjej, typ 3 år och tittar en bra stund på mig. Sedan går hon fram till min Ma & Pa och frågar skeptiskt: "-Kommer han bli större?"

Hugo, 4 år, går fram till min pappa när han ska hämta mig och säger:

”-Jag önskar mig Todd i julklapp”.


Lova går fram till Mamma och säger:

”-Jag älskar Todd."


Hugo, 4 år, säger till Pappa att han är snygg när han hämtar mig i sin uniform.

I kapprummet precis innan vi ska gå hem kommer Andrea fram och säger på bredaste skånska; "-Min pappa har jätteliten snorre". Mamma klämmer ur sig ett "-Ehh...jaså...." och sen fortsätter Andrea "-Alltså, den är jätteliten. Isaks (Andreas lillebror) snorre är mycket större!" Sen öppnas dörren och Andreas pappa kommer för att hämta. Då behövde jag varken mössa eller vantar trots att det var minusgrader utan vi fick jättebråttom att gå.

4 kommentarer:

  1. Ha,ha,ha! Och tack för mysig fika igår Mamma Erika!! Kramar

    SvaraRadera
  2. hahaha, otroligt roligt!

    SvaraRadera
  3. Haha, ja det kan jag förstå:-) Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Ha ha - den sista är ju sjukt rolig.
    När jag jobbade på dagis så var där en mamma som var en riktig is-drottning. Alltså hon var trevligt, men totalt cool och graceful - jämt. En dag berättade hennes dotter att hennes mamma hatade att dammsuga. Så när hon skulle göra det brukade hon sätta på musik jättehögt och så skakade hon på rumpan allt vad hon kunde när hon dammsög. Jag hade väldigt svårt att hålla mig för skratt när mamman kom och hämtade den dagen!
    Kram Marie

    SvaraRadera