onsdag 14 september 2011

Plötsligt i Vinslöv

Jag hann precis tugga färdigt lunchen när Ma & Pa hämtade mig på dagis. Ivriga att komma iväg hoppade vi in i bilen och drog iväg. Jag somnade på två minuter och när jag vaknade så var jag plötsligt i...

"Duu Bengt, du väntar ett lidet schlaag me å klibba häggen. Di tar naugra bilder här va å de gaur in på ljuded...." Citat by Mr Bangolf

Nyvaken och lite förskrämd satt jag rätt som det var i en gammal dams kök. En mycket snäll gammal dam som dukat upp finfin fika till oss. Men jag kände mig förvirrad, hade vi setts förut? Vem var hon?

Jag var tvungen att samla tankarna lite nere på lekplatsen.

Den snälla gamla damen stod glatt och vinkade till mig hela tiden.

Men så hittade jag en ledtråd på väg tillbaka från lekplatsen. En OGGPOGG! Va..men är det verkligen möjligt.... Jag måste ha hamnat I drömmarnas trädgård alldeles utanför MakkaPakkas dörr.

Visst ser ni likheten!?

Det visade sig att de snälla damen inte bara är MakkaPakkas kompis utan även min GammelFarmor!! Vi har ju träffats förut men jag var så liten då...

Hejdå GammelFarmor! Längtar till vi ses nästa gång!

En runda på minigolfbanan är obligatorisk när man är i Vinslöv.

I det ståtliga huset i slutet (eller början) av minigolfbanan spenderade min pappa somrarna hos GammelFarmor och GammelFarfar som liten. Ett fint hus med egen ingång till minigolfbanan...

Mamma tvingade med oss på prylmarknad, kanske nåt av det värsta jag och pappa vet?!

Men sen hittade vi en riktigt mysig butik med fina saker, jag hittade en självlysande Gås. Bara en sån sak! Klart värt ett besök för er som är i närheten. Butik Nittonhundra.

Så lite känslosamt hos GammelFarfars grav. Jag presenterade mig och vinkade både till stenen och himlen och jag tror att han såg mig. GammelFarmor berättade att jag inte är helt olik honom och det känns lite häftigt.

På vägen hem fick jag mitt första Happy Meal. Mjölk, pommes frites och ballong stod på menyn. Hamburgaren kunde jag varit utan.

1 kommentar: