lördag 17 september 2011

Trotsiga föräldrar


Efter några turbulenta dagar så har mina föräldrar gått och lånat en bok på biblioteket. Fusk! Jag då? Borde det inte finns en bok för mig om hur jag ska hantera mina föräldrar när de sätter sig på tvären? Klart att jag testar gränser, annars vet jag ju inte var de går. Man får ju inte vara dum. Nä jag tänker fortsätta ett tag till, känner att jag precis bara har börjat nudda vid trotsåldern och har mycket kvar att utforska och lära mig.

Min pappa är rätt lugn, han blir ju arg såklart och säger till så att jag vet var gränsen går. Men mamma har ganska dåligt tålamod, hon blir arg mycket fortare och kan vara helt omöjlig. Men vi måste ha lite överseende med henne säger pappa, hon är inte riktigt sig själv. Undra om det har med den där bebisen att göra, låt den komma ut snart så att jag får tillbaks min mamma som sig själv.

Nu ska jag snart dra iväg och hänga med min tjej så vi kan snacka ihop oss lite om hur vi ska få vår vilja igenom. Hon kanske har någon taktik som jag inte har kommit på och tvärtom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar