måndag 14 november 2011

Födelsedag!

Kalasfirande i dagarna tre. Ojojoj! Många som uppvaktat mig och många fina paket har jag fått. TACK ALLA! När man fyller år får man ju bestämma och det har jag utnyttjat till fullo. Det blir både svårt och sorgligt att gå tillbaka till gamla rutiner med frukost, lunch och middag nu när man ätit sig mätt på Mariekex, chokladbollar, nyponsoppa och kanelsnäckor.

För första gången vaknade jag av en väckarklocka. Av någon anledning hade päronen satt klockan riktigt tidigt, de kanske tycker att jag sover för länge om morgnarna inte vet jag men det var roligt för då blev ju dagen extra lång. Frukosten på sängen bestod av Mariekex och russin. Ja, det fanns ju annars tjafs också förstås som skinkmacka och yoghurt men det hoppade jag.

Fick ett eget piano med mixerbord. My stile! Jag har redan gjort några set. Riktigt bra kan jag lova. Jag kommer nog jobba med musik. Kom ihåg att jag sagt det nu!

Sångstund hos Mia om jag själv får bestämma - och det fick jag ju idag! Oh hon är så gudomligt söt. Jag tycker allt som Mia tycker. Jag fick en haj av henne i present. Innan jag fick den visste jag knappt vad en fisk var och nu älskar jag fiskar, allra mest hajen. Den var ju från Mia. Jag är ganska tyst, eller JÄTTEtyst (hur man nu kan vara mer än bara tyst) på sångstunden men det är för att jag inte kan slita blicken från sångfröken när hon kvittrar. När jag kommer hem däremot kör jag hela repertoaren.

Chokladbollar. Mina nya grej.

Lite tuff match den här. Jag kan ju blåsa. Absolut. Men luften har en tendens att gå ner mot hakan istället för rakt fram. Måste öva på den. Alltså borde jag få tårta varje dag till jag lärt mig tricket.

Tack för alla gratulationer!
Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Sötaste sötaste Todd, det skulle vara så kul att se dig på riktigt nu när du blivit så stor!! Din mammas gamla barnvakt (dvs min syster) har en son och han är också två år!! I dag längtade jag så mkt efter honom så jag fick hoppa in i bilen o åka o krama honom, tur att man bor nära!!! Kram o grattis!!! O du kan väl ge mamma en kram från mig?! Lisa S

    SvaraRadera
  2. Vad är det här för dag? Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag för det är Todds födelsedag. HURRA HURRA HURRA.
    Kramar från Hugo

    SvaraRadera