tisdag 15 november 2011

Ny frilla. Eller ja, frilla och frilla....

God morgon! Jaha så var man 2 år och har fått ny frisyr. Den har liksom "växt fram" om man säger så. Eftersom jag varken tycker om att sitta still eller höra ljudet av en sax så har min mamma klippt mig lite åt gången. Mest när jag sover tror jag för nu har jag vaknat med en ny frisyr några morgnar i rad. Först blev det kort på ena sidan. Sen andra sidan. Då såg det ganska kul ut där bak tror jag men det fixade hon till när jag kollade på Meckar-Micke imorse (min nya favvis! I drömmarnas trädgård är SO last year!). Ja, och nu är det väl....skapligt. Eller tveksamt faktiskt om jag ska vara helt ärlig. Jag ska försöka få till en bild så att ni får se och kan avgöra själva. Innan hon gav sig på att göra det själv så ringde mamma till frisören men de tyckte att jag skulle vänta lite med att komma dit om jag kunde. Dumt. Mycket mycket dumt.

Jag har ju glömt tacka för alla kommentarer på min Frågestund. Givetvis ska jag svara på dessa inom snar framtid. Dessutom var det någon som undrade vem som vann "namntävlingen" på Lillskruttan. Njae det gick ju så där va, ingen som röstade på Anni (ja, Anni utan e lutar det åt!) men det gav visst mina föräldrar blanka tusan i. Lite nonchalant kan man tycka när både ni och jag ansträngt oss så. Men jag tänkte döpa mina tvillingar snart så då har jag valt ut de två namn jag själv tycker är finast. Ni ska snart få veta vilka det blev....

Och JA!! Ni SKA få höra mammas förlossningsberättelser. Fattar bara inte att ni vill.

Hoppas ni får en härlig dag! Jag ska titta till mina förskolepolare och sen ska jag se hur mojjan fixar att vara tvåbarnsmojja helt på egen hand nu när pappa är ute o flyger igen. Tjoho!

Bild: Tom Haigh

4 kommentarer:

  1. Tjena Todd, vill bara gratta dig på din födelsedag och tala om att du har en skit kul blogg, tycker nog att den är mycket roligare än Carros :)

    SvaraRadera
  2. Underbar blogg Todd! Fortsätt skriv! Grattis i efterskott!

    SvaraRadera
  3. Tack för en jättebra blogg! Så söt hon är lillan! Jag tycker Annie med e :) fint! Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Vill bara GRATTA Dig på 2-årsdagen!!!

    SvaraRadera