torsdag 3 november 2011

Musikvideo och urladdning

Så mysigt vi har det i stugan! Bilresan gick riktigt bra - både jag, syrran och mojjan sov hela vägen upp. Så vi kom fram utvilade. Pappa såg däremot i kors med tanke på att det tycks vara hans lott att gå upp med mig när jag vaknar om morgnarna och det vet ni ju när det är ;)

Sedan vi kom fram har vi haft en sån där musikvideodag ni vet à la Whams - Last Christmas-känsla. Hela familjen har varit synkade, alla på sitt bästa humör, det har spelats glad musik, mycket skratt och bus och allt har bara varit så himla bra och lyckligt. Men mellan det där perfekta och kaoset är det oftast inte så långt ändå även om man lätt kan tro det när man är mitt inne i ett av tillstånden. Som ikväll...

Som avslutning på vår underbara dag låg jag och mamma och läste saga i sängen. Som vi brukar när jag ska sova. Och som alltid så säger mamma max tre böcker som oftast ändå slutar med det dubbla eftersom jag kan säga "en till" så himla fint att mamma inte kan låta bli att läsa en till å en till å en till.... Vi låg där och läste om Kalle Katt i Sysselbo när pappa, som gosar runt med Lillan, plötsligt utbrister "Lägg av!!" och kommer in till oss. WOW! Syrran hade bajjat ner sig själv och pappa rejält. Det var bara av med paltorna och eftersom jag älskar att pyssla om min syster ville jag genast hjälpa till. Just denna dag hade hon inte på sig en omlottbody utan en sån där man drar över huvudet och att dra en kladdig body den vägen kan ni ju själva räkna ut hur det slutar. Samtidigt som jag ville vara behjälplig stod jag inte ut med stanken och kräktes på golvet. Så det slutade inte lika musikvideoaktigt med att Lillan fick bada i diskhon, mamma skurade golvet, tvättmaskinen sattes igång, jag fick byta pyjamas och borsta tänderna på nytt och pappa byta kläder. När allt var klart och fixat så var vi, som egentligen var på g att gå och lägga oss, uppe i varv igen. Så det blev goss i soffan framför TV:n ikväll. Den enda som var helt slagen var Lillsyrran som somnade som en stock efter urladdningen.

Nöjd syster fick sitt tredje bad i livet.

Trött eller...

1 kommentar: