tisdag 29 november 2011

Svar på frågor!

Tack för era fina kommentarer och frågor! Här kommer svaren:

Hugo the BOSS sa... Vill först säga stort grattis till ert nya underverk och till en bra blogg. Följer den varje dag :-)

Har själv en pojke som nu har blivit 8 månader och skulle gärna vilja ha några bra tips på var man kan köpa fina pojkkläder. Finns ju såå mycket mer till flickor än till pojkar.

 Tack på förhand.

 Och ha det så mysigt i höstrussket :-) SVAR: Hallå Hugo! Tack så mycket från alla i familjen! Kul att du följer mig varje dag. När det gäller kläder så tycker jag själv att det kan vara lite svårt att hitta men det beror nog mer på att jag inte riktigt hittat min klädstil än. Men snart kommer snart ett inlägg där jag plockat ut några godbitar.

En färgglad garderob tillhörande syrran.

Anonym sa... Läser din blogg varje dag o vill gärna se lite hur ni har det hemma hos er, inredning är alltid trevligt.
Även utflykter som ni ger er ut på, foto på er fina familj är alltid roligt att titta på, annars tycker jag att du sköter din blogg utmärkt Todd, den är väldigt trevlig att läsa och du verkar vara en riktigt härlig liten påg :).
 Ha en bra dag!!! SVAR: Jag ska försöka bli lite bättre på inredning. Det är ju inte en 2-årings hetaste ämne direkt men vad gör man inte för en läsare som tycker att jag är en härlig påg. Vi har banne mig inte ett enda foto på hela familjen än men det ska jag se till att ta snart, bra idé! Till dess får du hålla tillgodo med ett foto på mig och pappa från i somras. Ha en bra dag du med!!

Anonym sa... Jag vill veta hur du kom till världen ( din förlossnings berättelse) och hur din mamma och pappa träffades :) Kram Nina SVAR: Hej Nina! Jag har nu gett klartecken till M att gästblogga och jag vet att hon har börjat fila men herregud vad det verkar omständigt att plita ner berättelsen i skrift. Piuh….! Men den kommer. Frågan hur Ma & Pa träffades är lite mer intressant tycker jag själv. Det är nämligen ingen som riktigt vet. Plötsligt var de liksom bara ett par, 10 år från det att de träffades allra första gången. Även detta skulle jag vilja luska lite i och tillägna ett eget inlägg…


Anonym sa... Jag är så tråkig så jag inte kan komma på ngt!! Tycker att du är så otroligt rolig, som du är!!! KRAM till dig, mamma och lillsyrran!! Lisa S SVAR: Tjena Lisa!! Nej du är inte tråkig, jag tycker du är rolig för du kommenterar ofta och vi verkar ha samma humor. Kram till dig med från oss alla!

Att vara någons fru sa... Ooo förlossningsberättelse! SVAR: Oh yes! Den kommer när ni är redo för den låter M hälsa.

iheartsthlm sa... Jag håller med anonym @ 12:54.
Fantastiskt underhållande blogg! :-) SVAR: Tack!!!!

Anonym sa... Hej Todd! Skulle gärna vilja läsa om vad du gillar för mat! Sen lite allmänna tankar om barnuppfostran, etc. Hur mycket kan du prata? /Nathalie SVAR: Hej Nathalie! Man kan väl säga att jag gillar precis allt som serveras på dagis och typ ingenting som serveras hemma. Hemma får jag ofta sånt som de tror att jag gillar, dvs klassiska rätter som spagetti & köttfärssås, köttbullar, fiskpinnar, pitt-a-panna, falukorv… Jag brukar faktiskt inte äta så mycket alls hemma till mina föräldrars stora besvikelse, utan jag sparar mig till dagis.

När det gäller barnuppfostran så har vi lite delade meningar här hemma. Det är 1 (jag) mot 2 (Ma&Pa). Men det är snart 2-2 när Annie är med i spelet, jag är nämligen rätt säker på att hon tar mitt parti. Men det är faktiskt ett intressant ämne. Det märks att mina päron är gröna på området – tack o lov säger jag – här finns utrymme att tänja lite på gränserna och jag har mina knep. De verkar dock inte helt nöjda med det, emellanåt verkar det faktiskt som om de tycker att det är riktigt jobbigt att inte veta mer hur de ska hantera vissa situationer. Är det någon som har något tips? Hur man får sina föräldrar att göra som man vill alltså, inte tvärtom!

Snart på min sida.

På frågan om hur mycket jag kan prata så skulle jag själv säga att det är ganska mycket. Jag säger små meningar, inte fullständiga men jag gör mig absolut förstådd. Jag förstår mycket mer än vad min omgivning tror, det gäller förresten alla barn! Ibland pratar ni om oss som om vi inte förstod vad ni sa, men det gör vi. Jag visste t ex vad jag skulle få i födelsedagspresent långt innan min födelsedag. Tänk på det....

Det här ska jag få i julklapp.

Anonym sa... Hej! Läser du alla kommentarer och om man frågar något i en kommentar var svarar du då nånstnas? Jag menar kommer det i ett inlägg eller svarar du direkt efter kommentaren? Hej svje. Rebecka. SVAR: Hallå Rebecka! YES, jag läser såklart de kommentarer jag får. Nu är det ju inte så att det fullständigt svämmar över med kommentarer så det är inget hästjobb jag gör men jag blir väldigt glad när ni kommenterar. Frågar man något så kommer jag från och med nu svara i kommentarsfältet. Och om den som kommenterar har en egen blogg går jag alltid in och läser och lämnar ofta en kommentar. Det är skoj tycker jag för på det sättet har jag hittat så många roliga, fina bloggar. Min agent, mamma, brukar snöa in på just detta område och läser ganska många bloggar tack vare er.

4 kommentarer:

  1. Todd! Vad duktig du är på att svara, jätteroligt! Men lilla jag glömde ju en liten fråga...;Var i Skåne bor du? Jag tror faktiskt bestämt att jag bor i huset bredvid vid morfar i Hbg? och nejnejnej Todd, jag är ingen läskig stalker haha

    SvaraRadera
  2. Farfar menar jag såklart!;)

    SvaraRadera
  3. Hej Nathalie-stalker ;) ! Vi bor nära Höllviken i södra Skåne. Och Farfar bor i Helsingborg mycket riktigt! Då måste du bo centralt, det är så mysigt där! Men nu har han flyttat till hus så nu bor ni inte grannar längre tyvärr annars hade vi kanske sprungit på varandra i trappen!

    SvaraRadera
  4. Så fint i Höllviken Todd, bra val där! Där har jag spelat massor av tennis! Javisst, supermysigt där var jag och faffa bor..men synd han har flyttat! (eller roligt för honom dvs...)
    Men Todd, ska du vara en tomte eller pepparkaksgubbe i år? Heidi Klum och Seal planerar sina utstyrslar in i minsta detalj varje Halloween och jag tror du är MINST lika noga nu till jul?;)

    p.s snaaaaaart kommer en skäggig man som säger "Hohoho"...en riktig cliffhanger! Kram från Nathalie

    SvaraRadera