torsdag 17 november 2011

Nattaktiviteter

Det går mestadels riktigt bra här hemma för oss tre. Men inatt vaknade jag och längtade så väldigt efter min pappa. "Åka med" sa jag då så många gånger jag orkade. Samtidigt ville Anni ha mat så medan mamma matade och försökte lugna mig lekte jag med mobilen och ringde till Fafa. Han svarade inte tyvärr. Men han ringde nu imorse och var orolig att något hade hänt. Näe, jag ville ju bara säga hej?

Är man vaken mitt i natten så är det lätt hänt att man är trött på morgonen så imorse försov vi oss. Oj vad bråttom vi fick! Bråttom är förresten ett av de första orden jag lärde mig. Vi hann till dagis i tid men mamma hade kanske lite för bråttom med tanke på att hon gick dit i morgontofflorna. Det är visserligen nära men själv måste jag alltid ha skor på mig så hon ger ju lite dubbla budskap kan man tycka.

Nu har jag placerat systeryster i vår fiffiga uppfinning som hon verkar gilla lika mycket som jag gjorde när jag var liten. Ett tips när man får syskon är att se till att syskonet har bra med sysselsättningar och är nöjda på egen hand så att det finns mer tid över till en själv.

Inne eller ute?


Ja, det ÄR en julstake. Momo gjorde den till mig i föllsepresent och jag fick lov att sätta upp den i ett fönster in mot trädgården. Det är ju så mysigt.

1 kommentar: